OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alla brinner för olika saker, men för att lyckas i denna roll så behöver du älska IT. För oss är IT-nörd något positivt, vi imponeras av dig som har hittat din grej och brinner för den!
Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Här kommer du kunna kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service i en underbar mix.
Via telefon och mejl hjälper du kunder med deras IT-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på några av nedanstående punkter:
- Active Directory
- DNS, DHCP, TCP/IP
- Citrix
- Windows Operativsystem
- Outlook & Exchange
- MS Office & O365
- Skrivare & skrivarhantering
- Hårdvarurelaterade frågor
Det genuina IT-intresset är ett måste. Har du tidigare arbetat i en servicedesk är detta ett stort plus, dock inget krav. Vi vill helst att du har pluggat något inom IT, kanske på gymnasiet eller på en yrkesutbildning. Under plugget får du gärna ha tyckt om nätverkskurserna lite extra. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav. Välkommen in i ett härligt gäng där humor blandas med ett stort fokus på att ge god service åt kunderna!
Psst denna servicedesk hanterar kunder 24/7, det betyder att du kommer arbeta vissa helger och kvällar. Du kommer aldrig arbeta natt.)