OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta Sollentunahem till nästa nivå i vår digitala utveckling? Är du rätt person att driva innovation som stöttar vår affär, effektiviserar våra arbetssätt och förbättrar servicen för våra hyresgäster? Då är det här en spännande möjlighet för dig. Hos oss får du vara med och skapa värde för våra hyresgäster, Sollentuna som samhälle och oss som bolag.
Arbetsuppgifter
Du identifierar bolagets behov i samverkan med bolagets övriga verksamhetsutveckling. Baserat på behoven tar du fram strategier, mål och planer för vårt arbete med IT och digitalisering. Du säkerställer att planerna genomförs och ger önskat resultat, följer upp och planerar nästa steg i vår ständiga förbättring. Eftersom du driver våra digitaliserings- och utvecklingsprojekt kommer du att arbeta både strategiskt och operativt.
Du har övergripande ansvar för vår IT-miljö, daglig drift av verksamhetssystem, nätverk och support till våra användare och ansvarar för att IT-verksamheten följer gällande lagar och förordningar. Uppdraget omfattar centrala och lokala IT-lösningar, datakommunikation och telefoni samt fastighets-IT och relaterad datakommunikation och system. Till din hjälp har du en IT-samordnare som ansvarar för den operativa driften av IT-miljön och den IT-drift som vi har genom våra upphandlade tjänsteleverantörer.
I rollen ingår även:
* Samordna all systemutveckling inom bolaget.
* Säkerställa en stabil drift för vår IT-funktion.
* Utveckla och förbättra våra riktlinjer och policys.
* Säkerställa dialog och uppföljning gentemot bolagets processer, avdelningar och enheter och vara en länk mellan tekniken och medarbetarna som använder sig av den.
* Budgetansvar och avtalsansvarig för IT-området, driva upphandlingar enligt LOU tillsammans med våra upphandlare.
* Arbetsleda IT-samordnaren.
Som IT- och digitaliseringsansvarig ingår du i kommunikations- och IT-avdelningen och rapporterar till kommunikationschefen.
Din bakgrund och person
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom IT, alternativt annan utbildning eller yrkeserfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig. Du behärskar svenska väl i både tal och skrift. Vidare har du erfarenhet av att leda drift och support av Windows klientplattform, är en van kravställare inom IT-området och har erfarenhet av upphandling och LOU.
Vi önskar att du har erfarenhet av projektledning och förändringsledning, grundläggande kunskap om dataskydd/GDPR och cybersäkerhet samt erfarenhet av arbetsledning − eller ser arbetsledning som ett nästa steg i din utveckling.
Som person är du drivande, strukturerad, självgående och initiativtagande för att självständigt kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du trivs i en kommunikativ och serviceinriktad roll, har god samarbetsförmåga och är van vid många kontaktytor. Det är viktigt att du kan identifiera dig väl med våra värdeord; affärsmässig, engagerad och ansvarstagande. Vi ser det som meriterande med erfarenhet från fastighets-IT inom ett annat fastighetsbolag.
Vi erbjuder
I denna helt nyinrättade roll har du stor möjlighet att utveckla både verksamheten och dig själv. Sollentunahem är ett affärsmässigt och utvecklingsinriktat fastighetsbolag, med stort driv och vilja att ständigt förbättra boendet för våra kunder. Vi jobbar strukturerar och medvetet med vår service och våra kunders nöjdhet, och ser fina resultat av det arbetet i vår senaste kundundersökning. Vårt huvudkontor ligger i det helt nyrenoverade Turebergshuset i Sollentuna centrum. Det finns möjlighet att kombinera arbete på plats med distansarbete.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Sollentunahem med Jefferson Wells. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@jeffersonwells.se alt. 070-231 28 05. Sista ansökningsdatum är 2023-11-05. Välkommen med din ansökan!
Om Sollentunahem
På Sollentunahem är vår vision att vi bidrar till ett bättre samhälle och inspirerar andra genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att den lever upp till de förväntningar våra hyresgäster och vår ägare har på oss. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter, 200 lokaler och cirka 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Bolaget har 79 medarbetare och hade 2022 en omsättning på 476 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av nya hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Läs gärna mer på www.sollentunahem.se