IT och Systemadministratör till Bagaren och Kocken i Torslanda

IT och Systemadministratör till Bagaren och Kocken i Torslanda

Arbetsbeskrivning

Om Bagaren och Kocken

Bagaren och Kocken är Nordens ledande e-handlare inom köksmaskiner och köksredskap och ägs sedan 2017 av mediekoncernen Egmont. Bolaget har en liten men växande IT-avdelning där vi kan erbjuda stor flexibilitet för rätt kandidat. Som IT-funktion försöker vi hela tiden vara snabba i att möta verksamhetens behov samtidigt som vi tillhandahåller en stabil och kostnadseffektiv drift.

Avdelningen förvaltar idag, tillsammans med våra partners, ett 50-tal applikationer inom allt från lager och ekonomi till marknadsföring och e-handel. Utöver detta sker löpande en mängd nya satsningar och vi har en spännande Roadmap framför oss. Som en del i Egmont har vi tillgång till ett brett nätverk av specialistkompetens inom en mängd IT-relaterade områden.

Rollen som Systemadministratör

Vi söker nu en Systemadministratör som kan administrera vår Office IT samt stötta våra medarbetare på kontor och lager. Vi jobbar i en Microsoft-miljö och arbetsuppgifterna kommer bestå av tre huvudområden; IT-support, löpande förvaltning av vår IT-miljö samt inköp och användar-/licensadministration.

Support

- IT-support till våra medarbetare på lager och kontor, vid behov även kontakt med våra IT-partners för djupare felsökning

- Felsöka och lösa diverse problem relaterat till hårdvara, ”kontorsapplikationer” och nätverk

- Dokumentera lösningar och förbättra processer/arbetssätt för att undvika att samma problem uppkommer igen samt ta fram och förmedla lathundar/manualer gällande vanliga användarfrågor

- Vid behov hjälpa till vid uppsättning av arbetsplatser

Förvaltning av IT-miljön

- Säkra löpande uppdatering av all hårdvara och proaktivt arbeta för att motverka eventuella problem

- Ta fram och implementera förbättringsförslag, exempelvis förändringar i hård- och mjukvarukonfiguration

- Löpande arbeta för en hög IT-säkerhet och bidra med kompetens i vissa IT-projekt

Inköp och användaradministration

- Inköp och installation av datorer, telefoner och övrig IT-hårdvara

- Administration av licenser (primärt MS 365) och användare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har något/några års erfarenhet av liknande arbete, är serviceinriktad och vill vara med på en spännande resa framöver. Då en stor del av arbetet kommer bestå av kontakt med medarbetare och partners lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Teknisk kompetens

- Har goda kunskaper gällande PC-klienter, Windows, M365, Exchange samt Azure AD

- Erfarenhet av GPO-hantering, IAM-lösningar och hantering av mobila enheter (MS Intune eller liknande)

- God teknisk kunskap gällande nätverksadministration och annan IT-infrastruktur

- Erfarenhet av att diagnostisera och felsöka hård- och mjukvaruproblem

- Erfarenhet av IT-säkerhet i en Microsoft-miljö

- Erfarenhet av Remote Desktop-lösningar och Help Desk-mjukvara

- Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lagerrelaterad IT, MS NAV/DC samt e-handel

Övrigt

- Minst gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet

- Något/några års erfarenhet av liknande arbete

- Du uttrycker dig väl i både svenska och engelska

Personliga egenskaper

Som person är du ödmjuk och prestigelös. Du är en lagspelare, men är även duktig på att arbeta självständigt och kan prioritera ditt eget arbete. I rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ. Du tycker det är viktigt med samarbete både inom och mellan avdelningar, du är hjälpsam och gillar att lära dig nya saker.

För att trivas i rollen är det viktigt att du tar egna initiativ och du ger inte upp i första taget! Du är en ansvarsfull person som jobbar strukturerat och noggrant. Du vågar ifrågasätta både processer och rutiner - Bara för att vi tidigare gjort på ett visst sätt betyder inte det att det är det bästa.

Vi erbjuder dig

- Varierande arbetsuppgifter och möjlighet till utveckling

- Trevliga kollegor och en kreativ arbetsplats i nya lokaler

- Fast lön och kollektivavtal

- Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Övrigt

- Start: Omgående el. enligt överenskommelse

- Omfattning: 100% heltid

- Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 mån provanställning

- Placering: Torslanda, John Bunyans väg 2

Rekryteringsprocessen:

För oss är det viktigt att det blir en bra matchning. Dessa steg kommer därför att ingå i rekryteringsprocessen:

- Digital intervju med Bagaren & Kockens rekryteringspartner Rizing

- 1-2 intervjuer med rekryterande chef och kollegor på Bagaren & Kocken

- Referenstagning och bakgrundskontroll

För frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Marie Jensen på marie@rizing.se eller 076 00 642 54.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rizing
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 25 maj 2024

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

IT konsult (kopia)

IT konsult (kopia)

18 november 2024

IT konsult

IT konsult

18 november 2024