Arbetsbeskrivning
IT- och tekniksupport till utbildningsföretaget Elevera Education Group
Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad IT-support som skulle vilja hjälpa både kollegor och studerande? Vill du vara en del av en dynamisk miljö där teknik och utbildning möts? Vi söker nu en person som kan vara vår IT- och tekniksupport och som vill bli en viktig kugge i vårt team.
Vilka kunskaper och erfarenheter behöver du ha?
Som IT- och tekniksupport hos oss kommer du att ha en varierad och betydelsefull roll där du stöttar våra anställda och studerande i deras tekniska behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Administration av Microsoft 365 och andra IT-system.
Ansvar för licenser och utbildningslicenser, inklusive frågor om behörigheter.
Arbeta i SharePoint-miljö, med fokus på struktur och säkerhet.
Installation av programvara på studerandedatorer, t.ex. Linux och Azure.
Konfiguration och administration av Azure-miljö på ett säkert och kostnadseffektivt sätt.
IT-säkerhet och förebyggande arbete för att skydda våra system och användare.
Hantering av mejlkonton för både personal och studerande samt administration av konton kopplade till våra läroplattformar.
Vara vår problemlösare och redo att "släcka bränder" vid tekniska utmaningar.
Internutbildningar för nya system och verktyg, skapa och underhålla utbildningsmaterial och instruktioner.
Meriterande kunskaper
Om du har förståelse av Power Platform, Microsoft Dataverse och Dynamics 365-system. Har du även lite erfarenhet av Avid, Avid nexis, DV Tools så är det bara ett plus.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är:
Service minded – Du tycker om att hjälpa andra och ser service som en självklar del av ditt arbete.
En problemlösare – Du har ett öga för detaljer och förmågan att identifiera och lösa problem snabbt och effektivt.
Kommunikativ och en teamplayer – Du är bra på att kommunicera med olika målgrupper och tycker om att samarbeta.
Dessutom ser vi att du är allmänt kunnig inom IT och har ett genuint intresse för teknik och digitala lösningar.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utvecklande och omväxlande tjänst i en spännande bransch där du får chansen att göra skillnad för både kollegor och studerande. Du blir en del av ett engagerat team som värdesätter innovation och samarbete.
Ansökan
I din ansökan vill vi att skriver dina kunskaper på det som efterfrågas för denna tjänst. Tjänsten är placerad i Stockholm på två av våra kontor, Liljeholmen och Alvik (några få resor till Göteborg per år kan förekomma). Tjänsten är en heltidstjänst och provanställning tillämpas. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan tillsättas innan platsannonsen lyfts bort.
Varmt välkommen med din ansökan till karriar@elevera.org I ämnesraden skriver du IT-och tekniksupport.
I Elevera Education Group ingår yrkeshögskolorna Medieinstitutet, Stockholm School of Business, John Ericson institutet, Iterum, IT-Högskolan och Travel Education Centre. Våra utbildningar bygger på branschens framtida behov och inriktning. Vi samverkar med företag, organisationer och myndigheter. Våra utbildningar ingår i yrkeshögskolan, vilket garanterar både utbildning till aktuella yrkesroller och tätt samarbete med branschen