IT och telefonisamordnare

IT och telefonisamordnare

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ny medarbetare till enheten IT, Digitalisering och informationssäkerhet.

Som IT & telefonisamordnare hos oss arbetar du på enheten IT, Digitalisering och informationssäkerhet som idag består av en enhetschef och 11 medarbetare med olika ansvarsområden. Ansvarsområdet IT & telefoni består av 6 medarbetare. Enheten är organiserad i avdelningen kvalitet och utveckling. Du kommer att arbeta med att stödja förvaltningen för funktionsstöd alla enheter. Utgångspunkt i uppdraget är att stödja kärnverksamhet och övriga stödfunktioner som specialistkompetens genom att:

• ge råd och stöd utifrån kompetensområdet.
• samordna och systematisera arbetet i organisationen inom kompetensområdet.
• säkerställa att de beslut, riktlinjer, regler och lagar som gäller för området följs.

För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar variation i din arbetsdag. Det innebär att på sikt kunna hantera en stor bredd av arbetsuppgifter, från mer rutinmässiga till utvecklingsprojekt såsom att driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterad inom området. En grundläggande arbetsuppgift är att ge stöd till medarbetare i olika IT & telefoni frågor. Detta kan innefatta stöd inom beställningar, databaser, mejlsystem, mobila tjänster, datorer och telefoni. Utifrån verksamheternas behov förväntas du bidra med utvecklingsidéer och att delta i staden gemensamma införandeprojekt. Medarbetarna på enheten har ett nära samarbete och för att minska sårbarheten är det viktigt att kunna gå in och hjälpa till med alla förekommande arbetsuppgifter.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har fullständiga gymnasiebetyg och har minst tre års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete.

Då kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Tjänsten kräver att du har en god datavana med ett starkt intresse för IT & telefonifrågor. Önskvärt är att du har arbetserfarenhet av IT & telefonifrågor och gärna ifrån Göteborg stad. Erfarenhet av företagstelefoni avseende avtal, tjänster och funktioner, gärna i en större organisation är meriterande.

Kunskap inom systemen CMG, Proceedo, TSO, ServiceNow, Personec och Office 365 ses som meriterande.

Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden:

Helhetssyn
Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Kommunikativ
Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.



ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 november 2024