IT- och telefonisamordnare till Enskede Årsta Vantör

IT- och telefonisamordnare till Enskede Årsta Vantör

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede - Årsta - Vantörs stadsdelsförvaltning erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.



Våra arbetsplatser
Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.

Våra övriga arbetsplatser finns i hela stadsdelen.

Vårt erbjudande
- En kreativ arbetsplats där kompetens och samarbete är en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat. Vi har tydliga mål och ansvarsområden där ett stort eget ansvar råder
- Stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor
- Ett varierande och utvecklande jobb
- Flexibel arbetstid och möjlighet till att delvis arbeta hemifrån
- Friskvårdsmöjligheter
- Sommararbetstid

Om arbetsplatsen 
Vill du jobba i en central funktion med många kontaktytor? Har du en god kompetens inom digitalt stöd? Är du en samarbetsorienterad och hjälpsam person? Gillar du att utveckla, samordna och kanske driva projekt? Då kan det här vara rollen för dig!

Tjänsten som IT- och telefonisamordnare är en tillsvidareanställning på Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltnings administrativa avdelning med placering på digitalt verksamhetsstöd.

Administrativa avdelningen ansvarar för stöd till både förvaltningen och förvaltningens ledningsgrupp. Avdelningen består av övergripande administration, staben, ekonomienheten, lokal- och stadsmiljöenheten samt digitalt verksamhetsstöd.

På digitalt verksamhetsstöd arbetar idag två IT-strateger samt en IT-tekniker. Vi söker nu en IT-och telefonisamordnare till gruppen som därmed kommer att bestå av fyra personer. Digitalt verksamhetsstöd leds av stabschefen.

Om rollen som IT- och telefonisamordnare
Som IT- och telefonisamordnare får du en viktig roll i digitalt verksamhetsstöd uppdrag; att förvaltningen ska ha en trygg, säker och effektiv IT-vardag. Du arbetar både operativt och strategiskt med fokus på att stödja förvaltningens verksamheter. Enhetens medarbetare har ett tätt samarbete och hjälps åt med arbetsuppgifter vid behov.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:

- vara samordnare för telefoni inklusive samordning med samarbetspartners såsom Telia och Tieto Evry samt administration kopplat till detta
- bidra till utveckling av rutiner inom IT och telefoni
- stötta ansvariga IT-strateger med IT-leveranserna till exempel genom att hålla i nätverksmöten och workshops
- delta i och driva olika telefonirelaterade projekt.

Din kompetens och erfarenhet
För att lyckas och trivas i den här rollen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad då arbetet till stor del handlar om att stötta förvaltningens medarbetare och att samarbeta med andra internt och externt. Du är strukturerad och kan självständigt planera och driva ditt arbete. Det är även viktigt att du är flexibel och kan prioritera om vid behov.

Vi söker dig som har:

- relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom IT
- högskoleutbildning eller YH-utbildning inom IT, till exempel systemförvaltning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande
- beställarkompetens
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av telefonisamordning
- erfarenhet av projektledning eller arbetat i projektform
- arbetat i Stockholms stad eller annan offentlig förvaltning
- erfarenhet av licenshantering
- kunskap om IT-säkerhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökanden. 

Läs mer om de förmåner Stockholm stad erbjuder som arbetsgivare: https://jobba.stockholm/formaner/

Om din ansökan 
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt cv och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.



Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024