It- och telefonisupport för Kontaktcenter Stockholm

It- och telefonisupport för Kontaktcenter Stockholm

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter och en del av serviceförvaltningen.

Hit kan stockholmarna vända sig med frågor om stadens verksamheter och service.

Nu söker vi dig som vill ge Kontaktcenters medarbetare support kring vardagliga it- och telefonifrågor. Har du ett stort intresse för it och telefoni, gillar att hitta lösningar samt trivs med att lära andra? Då kan det här vara en tjänst för dig.

Rollen som it- och telefoni-support för Kontaktcenter Stockholm

Rollen innebär att ge support till medarbetarna i Kontaktcenter. Det kan vara allt från att fixa ett fungerande headset när en ny kollega ska medlyssna i telefon, till att utbilda i ett nytt webbaserat program eller felsöka när tekniken inte fungerar. Som it- och telefonisupport har du koll på alla system som Kontaktcenter använder. Du utbildar vid systemuppdateringar eller förändringar i telefonisystemet och tar fram rutiner och mallar. Du kommer även att vara med när vi implementerar en ny kontaktcenterplattform till hösten.

Du ingår i en grupp om fyra medarbetare. Gruppen består av en verksamhetsutvecklare, en bemanningsplanerare och en personaladministratör direkt under kontaktcenters avdelningschef.

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har

- erfarenhet eller mycket god kompetens inom it- och telefonisystem
- it-utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet inom it
- gymnasieexamen.

Det är meriterande om du har;

- erfarenhet av kontaktcenterplattform och att administrera talsvar
- arbetat i en liknande roll inom it-support, teknisk felsökning och problemlösning
- arbetslivserfarenhet från kundtjänst, restaurang eller butik och är van vid servicetänk och gott bemötande
- kunskap om Stockholms stads digitala infrastruktur
- kunskap om några av Stockholms stads system, såsom hantering av AD-konton, Artvise ärendehanteringssystem, Telia ACE (call guide), Teleopti (arbetsscheman), eller Windows operativsystem.

För oss är dina personliga förmågor och färdigheter viktiga, vi kommer att lägga stor vikt vid dem. För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad, nyfiken och tycka om att samarbeta för att hitta lösningar. Du är pedagogisk med förmåga att anpassa din kommunikation och tycker om att lära ut till andra. Rollen kräver att du är uthållig och levererar lösningar samt arbetar strukturerat.

Om oss på avdelningen kontaktcenter

På kontaktcenter arbetar 95 medarbetare. Kontaktcenters 75 servicehandläggare är uppdelade på tre kundtjänstenheter. Ytterligare 14 medarbetare arbetar som internkonsulter för att stötta våra förvaltningar och bolag inom webb och kommunikation. Antalet uppdrag som kontaktcenter hanterar ökar successivt varför det är viktigt att vi arbetar effektivt med välfungerande it- och telefonilösningar.

Vår arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestation Globen, vid Slakthusområdet. Vi erbjuder flexibel arbetstid och generösa friskvårdsmöjligheter. Vi har ett aktivitetsbaserat arbetssätt kombinerat med fortsatt hemarbete när verksamheten så tillåter även efter pandemins slut. Läs gärna mer om vårt erbjudande på https://jobba.stockholm/formaner

Din ansökan

När du skickar din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. För kandidater som går vidare i processen kan personprofilstest och färdighetstest komma att användas.

I ditt personliga brev vill vi att du berättar hur och i vilken utsträckning du uppfyller våra krav och önskemål i annonsen. Motivera gärna varför du är intresserad av den här tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.





Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.







Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024