OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av teknisk IT support? Vill du att ditt jobb bidrar till något betydelsefullt? Vårt härliga team av supporttekniker letar nu efter sin nya kollega, kanske är det du?
Vår site i Göteborg är ett av AstraZenecas tre strategiska vetenskapscentrum. Vi trivs i en multinationell miljö som arbetar tvärfunktionellt över hela världen med AstraZeneca-kollegor samt akademiska och industriella partners. Vårt sätt att leva är att främja en arbetsmiljö med samarbete, öppenhet och innovation. Därför har vi skapat utrymme för möten, socialisering och avkoppling, där spontana möten kan ge nya innovationer. De oväntade idéerna eller tankarna som kan komma från ett samtal över något så enkelt som en kopp kaffe eller en promenad på vår "walk and talk".
Ditt jobb
I din roll som IT Onsite support kommer du att vara en del av ett lokalt team med totalt sex tekniker som ansvarar för att säkerställa support i högsta klass till våra användare i Göteborg där fokus ligger på support på plats ute hos användaren.
Den personen vi söker kommer även att jobba deltid med IT Support till AZ Top Level Management där du kommer att vara en del av ett globalt team som ansvarar för att go above and beyond för att leverera en professionell och personligt anpassad upplevelse. Emellanåt kan det vara bråttom - triggas du av att prioritera och att snabbt hitta tekniska lösningar anpassade åt kunden? I den här delen av rollen ingår även vissa resor - framförallt inom Europa.
Det här är en bred teknisk roll där du dagligen möts av nya och varierande tekniska utmaningar, ingen dag är den andra lik. I samarbete med kollegor och andra tekniska experter är det ditt uppdrag att hjälpa våra användare att få den hjälp de behöver och känna en trygghet på vägen till lösningen på deras tekniska problem.
Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera support av hårdvara, nätverk och mjukvara, samt konsultering/rekommendation av IT utrustning och inköp.
* Agera som primär kontakt mot slutkund som ansikte för IT.
* Hantering av ärenden i ärendesystemet ServiceNow.
* Driva ärenden med andra team åt slutkund.
* Säkerställa att eskaleringar prioriteras.
* Support av hårdvara (desktops, laptops)
* Support av mjukvara så som windows, mac, office365, Zscaler, Azure, Active Directory.
* Felsökning av nätverk.
* Beställning av IT utrustning.
* Drop-in support över disk.
Dina kvalifikationer
* Minst 3 års erfarenhet inom liknande roll.
* Erfarenhet av face 2 face support med kunden i fokus.
* Förmåga att snabbt kunna anpassa sig i en miljö som ständigt förändras.
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
* Goda kunskaper i Windows och Office365 miljön.
* Goda kunskaper inom MDM miljöer.
* Goda kunskaper att arbeta i ärendesystem.
* Grundläggande nätverkskunskaper och vana att jobba med VPN lösningar.
Bra att ha:
* Goda kunskaper i intune.
* Goda kunskaper i ServiceNow.
* Erfarenhet av VC utrustning.
* Erfarenhet av MAC.
Varför AstraZeneca?
När vi på AstraZeneca ser chansen att förändras tar vi tillfället i akt - för varje möjlighet, oavsett hur liten, kan vara början på något stort.
Vi söker därför dig som gemensamt med ditt team kommer göra skillnad för patienters liv varje dag. Detta genom din förmåga att självständigt leda och motivera ditt team att nå uppsatta mål inom budget, tid och till rätt kvalité. Vi på AstraZeneca välkomnar din positiva attityd och din vilja att utveckla både dig själv, ditt team och avdelningen.
Du kommer få användning för ditt driv samt din förmåga att arbeta både noggrant och strukturerat även vid ett högt tempo
Här arbetar vi med data som förändrar liv - bli en av oss på AstraZeneca Gothenburg.
Kontaktpersoner på detta företaget
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca
AstraZeneca