IT-onsite tekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter en kollega till vårt team i Malmö. Vi ser efter dig som har ett brinnande intresse för IT och som kan tänka dig att jobba i ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter.

IT onsite tekniker arbetar med teknisk support och löser problem med datorer åt kunder. I arbetet genomför man felsökningar, analyserar och åtgärdar uppkomna fel. Tekniker rollen ger även service och support till användare i samband med installation och underhåll av system. I rollen är man expert på datorer och behöver vara bra på att kommunicera och lösa problem åt användaren i vårt walk in center samt ticket baserade systemet SNOW.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden;

- Hårdvarurelaterade installationer för PC enheter för vår kund
- Administrera och genomföra beställningar av IT-tjänster, applikationer och behörigheter till personal, konsulter och leverantörer
- Installation, konfigurering, testning och underhåll av hårdvara
- Bidra till att ständigt förbättra rutiner och processer inom IT-supportens områden
- Supportera våra kunder på olika siter
- Bevaka och informera om planerade IT-störningar eller incidenter
- Walk in center support
- Delta i och leda IT-relaterade projekt
- Skapa ärenden i Service Now
- Grundläggande mobilsupport


Våra krav;

- Minst 2 års erfarenhet av IT eller IT verksamhet
- Djupare kunskap om hårdvarusystem och plattformar
- Kunskap om operativsystem Windows
- Flytande svenska och goda engelskkunskaper
- Villig att resa inom arbetet


Meriterande om du har;

- Kunskap om IT asset management och hantering av detta
- Erfarenhet av fjärrsupportverktyg samt videokonferens system
- Tidigare erfarenhet av Field Technical support
- Körkort och tillgång till egen bil


Om oss:

Hemmersbach är en globalt IT bolag som har över 4000 anställda och levererar IT tjänster i över 190 olika länder och vi växer fortfarande så det knakar.

Hos oss får du möjligheter att arbeta i ett spännande företag under växt. Arbetsdagarna är varierande, både när det kommer till våra olika kunder och arbetsuppgifter. Vi har ett internt ”buddy program” som fungerar som ett fadderprogram och du kommer att få ”hands on” utbildning dels ute hos kund genom våra tekniker och dels från ”skolbänken”. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef som ger dig rum och vägledning för personlig utveckling samt implementering av nya idéer. Sist men inte minst finns det stora möjligheter att utvecklas yrkesmässigt.

Har du lust att ta denna chans för denna utmaning, skicka då din ansökan med ett CV och personligt brev till Hemmersbach. Alla ansökningar ska ske genom vår portal; https://hemmersbach.com/career/11637?country=Sweden

Har du några frågor är du välkommen att ta kontakt med vår rekryteringsansvarige, Evelina Runnberg. Telefon; +47 406 11 834. Eller på Evelina.Runnberg@hemmersbach.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Head of online Dan Lorin

Niklas Eriksson
08 678 74 20
Niklas Eriksson
0735 125 517
Dan Lorin

Michell Papp

Dan Lorin

Johan Hultgren

Isabella Johansson

Emil Widholm

Daniel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NetJobs Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Grev Turegatan 19
Stockholm

Postadress

Grev Turegatan 19
Stockholm, 11438

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024