IT Operation Manager med budget- och personalansvar

IT Operation Manager med budget- och personalansvar

Arbetsbeskrivning

Brinner du för teknik och att lösa problem på övergripande nivå? Trivs du med att ha ett stort ansvar och inflytande i det tekniska arbetet som utförs? Om ja, då har vi en spännande och utvecklande tjänst för dig. Läs mer och ansök redan idag!
Om tjänsten
Perido söker nu en skicklig IT Operation Manager till vår kund, en ledande aktör inom fastighetsbranschen. Här kommer du ansvara för bolagets drift, support och systemförvaltning. Tjänst är placerad på kundens kontor på Södermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT Operation Manager kommer få möjligheten att arbeta med IT-lösningar inom drift, support och systemförvaltning. Rollen innebär bland annat:
Övervakning och uppföljning av driftmiljöer
Att leda och utveckla medarbetare och leverantörer
Uppföljning av verksamheten genom nyckeltal och KPIer (OLA, SLA)
Utveckling av ITSM processer och system
Övergripande ansvar för bolagets IT säkerhet och IT policys
Budget och resultatansvar för den egna verksamheten
Personalansvar för medarbetare inom gruppen

Dina egenskaper
Vi letar efter dig som är en driven, kvalitetsinriktad person och som har en naturlig känsla för att ge service och har ett brinnande intresse för teknik. Du uppskattar variationen i att arbeta både självständigt och i grupp och har en förmåga att inspirera och leda andra. Vi tror att du som söker på olika sätt tidigare har arbetat med drift och support vilket har gett dig både goda erfarenheter och kunskaper inom området. Här väntas en roll på ett växande företag med härlig arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi tillsätter tjänsten löpande.
Vi söker dig som har:
Högskoleexamen motsvarande 120 poäng inom IT-området
Minst 2 års erfarenhet som IT-manager eller Support-manager
Erfarenhet av budget och personalansvar
Erfarenhet av Incidenthantering
Erfarenhet av ITIL och processarbete
Kunskap inom nätverk, Windows server och AD.
Kunskap om Cloud lösningsarkitektur (Azure)
Flytande kunskaper i svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning, Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32172 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2021
  • Ansök senast: 27 mars 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024