IT Operations och Infrastrukturansvarig

IT Operations och Infrastrukturansvarig

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi en IT Operations och Infrastrukturansvarig som är redo att ta ledningen i deras teknikvärld. Hos kunden är du mer än en kollega; du är spindeln i nätet som driver fram tekniska innovationer och säkerställer att IT-miljön är i toppklass. Ditt arbete kommer att påverka hela organisationen och öppna dörrar till nya möjligheter. Företaget sitter i helt nya lokaler i centrala Stockholm.

Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som IT Operations och Infrastrukturansvarig kommer du att vara en teknisk guru och rådgivare för både IT Operations och Infrastrukturgruppen. Du blir bollplanket som lotsar dem genom den tekniska terrängen. Ditt uppdrag är att leda driften, ta fram kostnadseffektiva tekniska lösningar och förena verksamhetens behov med deras övergripande arkitektur.

Dina uppgifter kommer bland annat att inkludera:
- Översätta verksamhetens behov till tekniska innovationer
- Implementera nya tekniker och arkitekturer för att skapa nya möjligheter för verksamheten
- Samarbeta med teamet och rapportera till Head of IT Operations & Infrastructure
- Ha en djup förståelse för deras befintliga arkitektur, infrastruktur och molnlösningar
- Delta i strategiska initiativ för att säkerställa en effektiv och säker server- och infrastrukturmiljö
- Utveckla en förvaltningsplan baserad på behovsanalys
- Samarbeta med andra avdelningar och aktörer inom organisationen

Din profil och kvalifikationen

- Har erfarenhet av SaaS, PaaS, IaaS och NaaS-lösningar
- Har arbetat som drifttekniker i minst fem år
- Har god förståelse för arkitektur och infrastruktur
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller julieth.escobar@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 2 januari 2024

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


27 november 2023

14 november 2023

13 november 2023

Nätverkstekniker

Nätverkstekniker

10 november 2023