OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi driver utvecklingen av nästa generations hållbara informationssamhälle
Ida Infront är ett väletablerat företag som verkar inom offentlig sektor i Norden. Med produkter baserade på iipax erbjuder vi nutidens och nästa generations digitala lösningar inom säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering till samhället.
Ida Infront grundades 1984 och har i dag ca 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm
Ida Infront söker nu en kunnig IT Operations Specialist till Customer Services. Ser du dig själv som en problemlösare som älskar att fixa saker och gräva i varför något inte fungerar som det ska så kan den här rollen vara för dig. Vi erbjuder dig stora möjligheter att vara med och påverka samt ett utmanande och utvecklande jobb, på ett stabilt och väletablerat företag.
Rollbeskrivning
Som IT Operations Specialist har du ett mycket varierande arbete som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du tar rollen som supportkoordinator och 2:a eller 3:e linjens support gällande tekniska frågeställningar gentemot systemansvariga hos våra kunder och ansvarar för att inkomna ärenden blir lösta. I rollen ingår också att arbeta med införande och uppgraderingar av våra produkter i vår SaaS-tjänst.
För dig som har rätt kompetens och inriktning erbjuds dessutom möjligheten att bli specialist inom t.ex. autentisering, Linux eller databasprestanda.
Kompetens
Rollen som IT Operations Specialist kräver kunskaper om den IT-miljö som utgör grunden för iipax, såsom operativsystem och applikationsservrar.
Du kommer att vara del i ett team med flera duktiga kollegor och vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom 2:a eller 3:e linjens support.
Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund i form av en teknisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet.
För att arbeta i våra säkerhetsklassade projekt krävs svenskt medborgarskap.
Personliga förmågor
För att lyckas i rollen är det centralt att du är prestigelös och drivs av att hjälpa kunden eller projektet med att lösa problem.
I arbetet ingår både uppgifter som spänner över lång tid och innefattar samarbete med flera parter och kortare uppgifter som innefattar direktkontakt med kunden. Därför är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga, är strukturerad i ditt arbete och har förmågan att arbeta självständigt i våra processer. Du behöver även gilla att lära dig nya saker och samarbeta med andra för att lösa problem.
Då vi jobbar i en bransch som präglas av ständig förändring är det avgörande att vi hela tiden utvecklas och blir bättre på det vi gör. Vi hoppas därför på att du vill fortsätta utvecklas och bidra till vårt förbättringsarbete.
Om företaget
Det finns många fördelar med att arbeta hos oss. Här blir du en del av ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. Vi är också ett värderingsstyrt företag med stark laganda som satsar på ledarskap samt våra medarbetare och deras möjligheter till kompetensutveckling. Vår produktfamilj iipax möjliggör bland annat ett passfritt Europa, e-deklarationer och effektiva dna-analyser.
Du kommer att arbeta från något av våra kontor med placering i centrala Linköping eller i centrala Stockholm. Utöver detta har vi har en distansarbetspolicy som möjliggör distansarbete från t. ex. ditt hemmakontor.
Ansökan
Ida Infront anser att mångfald berikar verksamheten och välkomnar sökande med olika bakgrund, kön, erfarenhet samt personliga egenskaper.
Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vid frågor om jobbet eller oss, kontakta rekryterande chef Camilla Krook.
Mail: camilla.krook@idainfront.se 076-101 71 72.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Tingéus
jenny.tingeus@idainfront.se