IT-Operationstekniker

IT-Operationstekniker

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi en IT-tekniker inom Operations som har erfarenhet av bland annat Microsoft 365 & Active Directory services.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som IT-operationstekniker kommer du ha hand om den dagliga driften och underhåll inom kundens Active Directory- och Microsoft 365-tjänster, till exempel Exchange Online, SharePoint och Teams. Du kommer också vara involverad i flera globala IT-projekt, kontakt med leverantörer, partners och kollegor.

I rollen kommer du även att arbeta med proaktiva förbättringsåtgärder samt utvärdera ny teknik och nya åtgärder inom livscykeln för Microsoft 365-tjänster. Du förväntas också ge kvalificerad teknisk support på nivå 2 och 3 för den dagliga verksamheten.

Du kommer även att arbeta med följande:
- Tillgodose att SLA/OLA-tjänsten uppfylls
- Ansvarig för drifttid för serviceåtgärder och kontinuerlig serviceförbättring
- Teknisk support till IT-kollegor
- Följa standardiserade processer - SOP, arbetsinstruktioner (KB) i enlighet med godkända policys
- Ansvara för dokumentation

Din profil och kvalifikationen
Skallkrav
- 5+ års erfarenhet  av operating och configuring tjänster inom Microsoft 365 molntjänster
- Kunskap i att administrera Microsoft Exchange Online, SharePoint Online och Teams
- Erfarenhet av IT-processer för IT Service Management
- Engelska i tal och skriftMeriterande
- Erfarenhet av god tillverkningssed (GMP)
- Erfarenhet av ITIL och ServiceNow
- Erfarenhet av klienthanteringsverktyg, till exempel Microsoft Endpoint Configuration Manager och/eller Microsoft Endpoint Manager/Intune
- Erfarenhet av applikationsförpackning i vanliga format som  msi och APP-V. 
Låter det här som du? Skicka då in din ansökan redan idag – intervjuer sker löpande!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734159358 eller nadja.kadic@centric.eu
 


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 januari 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024