OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett genuint IT-intresse och tidigare erfarenhet av telefonsupport samt konfigurering och nätverk? Längtar du efter att pröva vingarna på ett spännande företag i en kombinerad roll innehållandes såväl orderhantering som support? En kul tjänst väntar! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en person som ska arbeta med IT-order/support hos vår kund som är en ledande europeisk aktör inom säkrad kritisk kommunikation. Företaget förser över 50 000 kunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar inom övervakade larm och kritisk IoT-kommunikation. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Här arbetar du tätt tillsammans med ett trevligt och kompetent team som trivs på jobbet och värderar laganda och samarbete högt. Utöver det tighta samarbetet med kollegor arbetar du lika nära företagets kunder och är inlyssnande vad gäller behov och support. En typisk arbetsdag för dig består till halva dagen av fokus på telefonin, och den andra halvan av ärendehantering. Följande arbetsuppgifter är vad du kan förvänta dig:
Ge support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster
och terminaler.
Ha kontakt med kunder och entreprenörer samt hantera uppföljning med kund
och i olika systemärenden
Dokumentera/logga ditt arbete
Kontinuerligt bidra till förbättringsarbetet genom att uppmärksamma avvikelser och belysa potentiella förbättringsförslag
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker den här tjänsten har ett stort IT-intresse, är serviceminded och gillar problemlösning. Som person är du positiv och ödmjuk vilket gör att du har förståelse för användarnas olika nivåer av kunskap inom IT. Du är kommunikativ och kan framföra lösningar på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt. Vidare ser vi gärna att du arbetar med en mycket god struktur och alltid håller ordning och reda högt. Som tidigare nämnt uppmuntras även initiativtagande och förbättringsförslag på arbetsplatsen vilket ger ett stimulerande arbetsklimat där alla får vara med och påverka arbetet i verksamheten vilket vi tror att du kommer trivas med!
Vi tror att detta blir en superkul tjänst och hoppas att du håller med! Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning inom IT
Erfarenhet av telefonsupport
God vana av att arbeta i datasystem samt grundläggande kunskaper i konfigurering och nätverk
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31. Tillträde 2021-03-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32119 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.