OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erfaren redovisningsekonom med ett intresse för IT och tyska språkkunskaper sökes av Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Malmö. Tysk-Svenska Handelskammaren (www.handelskammer.se) verkar i ett unikt serviceorienterat nätverk av tyska handelskamrar - det största handelskammarnätverket i världen och erbjuder ett stort utbud av specialiserade tjänster för företag.Vi främjar handel och investeringar, erbjuder juridisk rådgivning samt en omfattande redovisningsservice. Sommaren 2001 etablerade sig Tysk-Svenska Handelskammaren i den expansiva Öresunds regionen.Regionkontoret i centrala Malmö blev även hemvist för avdelning Miljöservice.Åt våra svenska klienter med verksamhet i Tyskland och andra europeiska länder tar vi hand om löpande miljöredovisning och -deklarationer.Vi arbetar i en internationell och omväxlande miljö.Till vår avdelning Miljöservice söker vi en erfaren redovisningsekonom som ansvarar för att bygga upp, uppdatera och förvaltar vår databas. Arbetsuppgifter: Handelskammaren implementerar just nu en egen databas med kalkylprogram för vår klient-miljöredovisning.Med hjälp av din erfarenhet från främst Microsoft SQL Server (Microsofts databashanterare) ska vi bygga upp och underhålla vår databas för vår dagliga användning för att kunna hjälpa våra kunder med miljöredovisning, förberedande avstämningar, betalningar, rapporter samt kvartals- och årsdeklarationer.Dessutom samarbetar du dagligen med organisationer, myndigheter och tyska utrikeshandelskamrar i Sverige, Tyskland och andra europeiska länder.Tjänsten innebär även ett betydande kundansvar.Därutöver ingår i dina arbetsuppgifter ansvaret för våra IT-funktioner dvs.e-post, klienter och i synnerhet kontakten med vår IT-konsult. Kvalifikationer: Vi söker dig som har goda kunskaper i programmering och användning av Microsoft SQL Server för hantering och analys av databaser.Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och vana av datorer.Du bör ha mycket goda kunskaper och praktiska erfarenheter i Office-paketet speciellt Excel, Word och PowerPoint.Det är en bra merit om du har tidigare har arbetat med redovisningssystemet Navision.IT-intresse och erfarenhet är ett krav. Dessutom bör du ha goda teoretiska och praktiska redovisningskunskaper samt ha minst 3 års erfarenhet från ekonomiavdelning, redovisningsbyrå eller liknande.Du är noggrann, serviceinriktad, självgående, effektiv, stresstålig och har sinne för siffror.Goda språkkunskaper i svenska, tyska och engelska krävs. Personliga egenskaper: Du ska en stor portion humor och egen energi men ändå vara ansvarstagande och kreativ.Prestigelös, se möjligheter och lösningar.Flexibel och trivas med att din vardag förändras.För rätt person erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en bra arbetsmiljö.Du kommer att arbeta i ett team med 2 personer där du kommer att successivt få en självständig och ansvarsfull roll.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941
070-6215670