IT-Processkoordinator med erfarenhet av ITIL, Stockholm

IT-Processkoordinator med erfarenhet av ITIL, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden växer och det gör även behovet av support inom IT. De bygger ut vår IT-servicedesk för att anpassa oss efter fler och nya behov och söker därför en supporttekniker med stort fokus på servicekänsla med erfarenhet av att arbeta i en IT-servicedesk.

Du kommer i rollen som processkoordinator för gällande ITSM processer tillhöra enheten IT-arbetsplats. Enheten består idag av förvaltningen IT-arbetsplats och funktionen IT-Support som tillsammans ansvarar för supporten till kundens slutanvändare och deras digitala arbetsplats. Här ingår även teamet som arbetar med våra operativa ITSM processer.

I rollen som processkoordinator kommer du att stödja processledare i arbetet för samtliga av kundens tre processer (Incident, problem och Change), i syfte att uppnå god kvalitet för bl.a. samhällskritiska system och tjänster. Du kommer att vara med och bidra till det nya teamet som etableras inom område som idag består av två personer. Det innebär att du kommer att ha en varierande tjänst och arbetsuppgifter som utförs tillsammans med övriga processledare.

Arbetsuppgifter:

- Stödja processledarna i arbetet i verkets operativa processer för IT, främst problem-, change- och incidenthantering för verksamhetens IT-system och tjänster.
- Stödja och handleda förvaltningarna i det operativa arbetet främst inom change, problem och incident i syfte att uppnå god kvalitet i system och tjänster.
- Bidra med mätning, uppföljning och rapportering av våra operativa processer
- Identifiera och föreslå förbättringar av våra operativa processer i samarbete med övriga processkoordinatorer och processledare.
- Delta i olika former av möten och forum för våra operativa processer. Ex. CAB, Incidentuppföljning samt uppföljningsmöten för problemutredningar.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Gymnasial utbildning
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet i någon av ITIL-processerna
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med ITSM-ärendehanteringssystem.
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Arbetslivserfarenhet av projektkoordinator

Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024