OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen har ca 4500 medarbetare i 20 länder och omsatte 9 684 MSEK år 2021. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com
Som produktägare på IT-solutions är du med på resan och utvecklar IT-lösningar för ett hållbart byggande. Här får du vara med och påverka från dag ett - dina idéer är viktiga för att vi ska ligga i framkant som en marknadsledande aktör.
Om företaget
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen har ca 4500 medarbetare i 20 länder och omsatte 9 684 MSEK år 2021. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com
På IT-solutions förenklar vi byggandet i en digital värld. Vi är experter på att utveckla nya lösningar och applikationer som förenklar och optimerar våra kunders arbetsdag. I din roll som produktägare för Lindabs produktvalsprogram kommer du att arbeta i en internationell miljö i nära samarbete med övriga kollegor från hela koncernen. Som koncernövergripande funktion agerar du som expert och stöd till alla som efterfrågar våra applikationer, både för våra kunder och verksamheten i sig.
I ditt dagliga arbete kommer du att jobba med prioritering av backloggen tillsammans med Stakeholders, planera arbetsuppgifter med utvecklarna och hålla koll på tidsplaner och kommunicera med övriga delar inom organisationen som vi är beroende av för att lyckas med våra uppdrag.
Tillsammans med ditt team kommer du få en ledande roll för Lindabs resa i digitaliseringsprocessen för våra produkter och affärsverksamhet framöver!
Din bakgrund/erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet från tidigare roller som applikationsägare för egenutvecklade IT-lösningar. Det är viktigt att du på ett pedagogiskt sätt kan förklara status och beroenden för uppgifterna i backloggen samt dina förväntningar från Stakeholders. I rollen har du även personalansvar för ditt team på ca. fem systemutvecklare, vi lägger därför stort värde vid dina ledaregenskaper. Troligtvis har du tidigare erfarenhet av att leda personal och är trygg i uppdraget. Du skriver och talar engelska obehindrat då engelska är koncerngemensamt språk.
Du som person
Vi lägger stort värde vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som trivs med att vara den som har det övergripande kommandot, du ser vad som behöver göras, om ett projekt står stilla är du den som kommer med nya idéer och tar beslut för att driva arbetet framåt. Du är en ödmjuk lagspelare som kan balansera ditt ledarskap genom att delegera men även göra det som behövs för att ni som team ska nå uppsatta mål. Du är lyhörd och pedagogisk, är du osäker så är du den som ställer följdfrågor och utmanar tills du verkligen vet vad din uppdragsgivare efterfrågar.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med goda utvecklingsmöjligheter, samtidigt som du bidrar till att motverka de globala klimatförändringarna. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi månar om din personliga utveckling, där du som anställd själv kommer att få vara en del i utformningen av din roll och arbetssituation. Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!
Övrig information
Start: Senast 2022-09-01
Placering: Grevie
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, tillsvidare
Vill du veta mer om tjänsten , kontakta Kai Bingström: kai.bingstrom@lindab.com
Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt.