OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den offentliga och privata marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.
Vi söker nu en IT-produktägare som kommer att få ansvara för några av de system som används i vår tjänsteproduktion inom Larm- och kameraövervakningstjänster, där hög kvalitet och tillgänglighet är ledstjärnor. Du är en del av ett större Produktområdesteam, Automatlarm, och ansvarar inom detta för ett antal system ur IT-perspektiv.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är att:
- Tillsammans med andra Produktägare skapa en roadmap med releaser och organisera en prioriterad backlogg.
- Fånga upp och planera implementering av IT-krav (som t ex tekniklyft och förändrade gränssnitt.
- Vara den primära kontakten mellan leverantör och verksamhet/Produktägare.
- Beställa och följa upp leveranser från både vår interna utveckling och från leverantörer.
- Säkerställa att driftorganisationen har dokumentation och tydliga kontaktvägar i incident- och problemprocessen.
- Tillsammans med Produktägare i verksamheten ta fram och följa upp budget för systemen.
I denna roll kommer du ha löpande kommunikation med bland annat Scrum Masters, testledare, arkitekter och driftansvariga, och tillsammans planera arbetet. Vi tror därför att du är prestigelös och lösningsorienterad, värderar bra samarbeten och är relationsskapande. Vi ser gärna att du har en naturlig nyfikenhet och gillar att sätta dig in i komplexa sammanhang.
Vi tror att du:
- Har 2+ års erfarenhet inom IT/teknikutveckling och är intresserad av att ta ett kliv vidare mot en produktägarroll.
- Är van att kommunicera med olika avdelningar inom kund och/eller verksamhet.
- Har intresse av att driva initiativ, planera och organisera mindre projekt.
- Har erfarenhet av att arbeta med agil utveckling.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en liknande roll som exempelvis teamledare, projektledare, Scrum Master, eller annan ledande roll inom IT.
Då denna tjänst har säkerhetsklassning är svenskt medborgarskap och goda svenskakunskaper ett krav.
Vill du ta nästa steg mot en produktledarroll och vara med och utveckla nya lösningar som verkligen gör skillnad? Vi gör löpande urval så ansök redan idag och bli en del av SOS Alarm!
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Rådmansgatan 38, Stockholm
Kontakt: olivia.lundmark@sosalarm.se
Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via email. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314