OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Letar du efter en snabbrörlig och energifylld organisation där nöjda kunder alltid står i centrum? Vi letar nu efter en IT Produkt Ägare till vår IT-utvecklingsavdelning PCM (Product Configuration Management). Avdelningen implementerar och levererar nya erbjudanden, kampanjer och prisplaner för Tres konsument- och företagsaffär i Sverige och Danmark.
Vad innebär din nya roll?
I rollen som IT Produkt Ägare hanterar du produktkrav från både den svenska och danska produktledningen samt från vår övergripande teknikavdelning. Då de krav vi arbetar med står i direkt koppling till vår affär, till exempel lanseringar av nya prisplaner eller produktkoncept, präglas våra krav av att vanligtvis ha kort ”time to market” och att vara högt prioriterade av vår företagsledning. Det gör att du som medarbetare behöver ha en god förståelse för både organisationen samt vår affär.
Vidare ingår det i rollen att skapa förutsättningar för att teamet på bästa sätt ska kunna leverera de krav som skapar störst värde för oss som bolag, med kunden i fokus. Du har ett end-to-end-ansvar för den tekniska produktleveransen och tillsammans med teamet säkerställer du att kraven implementeras enligt beställning. Du kommer att ingå i ett agilt utvecklingsteam som består av utvecklare, systemansvariga och testare. Tillsammans verkar vi för gemensam planering av krav och kontinuerliga förbättringar. Vårt arbetssätt präglas av laganda, prestigelöshet, höga ambitioner och kundfokus. Vi arbetar med att bygga tillit till varandra då vi tror att detta är grunden för att lyckas som team!
Vi erbjuder dig
• Du ingår i en lärande kultur och vi erbjuder dig en utmanande miljö där du lär dig nya saker varje dag.
• Att du får stora möjligheter att bredda dig inom din roll och vara med på vår resa där den stundande 5G-lanseringen är runt hörnet och ny teknik samt funktionalitet ständigt levereras.
• Jobba på kontoret i 3huset precis intill Globen, som är byggt för oss.
• Få en trygg arbetsgivare, som tar väl hand om våra medarbetare, vilket märks av de utmärkelser som vi årligen får – åttonde året i rad vi vunnit topplacering i Great Place to Work.
Vem du är
För att trivas i rollen ser vi att du är en god relationsbyggare, lagspelare, lyhörd och god kommunikatör som för en löpande dialog med beställare för att förstå deras krav och behov. Genom din goda kommunikationsförmåga förmedlar du beställarens önskemål och krav till teamet. Det ligger i din natur att bygga långvariga relationer och du förstår värdet i hur ett nära samarbete bidrar till affären.
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av som IT Produkt Ägare eller liknande roll. Vidare är du är en person som gillar att förstå helheten och ser det som naturligt att driva förbättringar, stort som smått. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift, goda kunskaper i svenska och engelska då vi jobbar i en internationell miljö, med en god teknisk förståelse. Du ser det som en självklarhet att lära dig systemen som teamet jobbar i och tvekar inte att hjälpa till med test om det behövs. Det är en bonus om du har kunskap och erfarenhet av telekom, agila arbetsmetoder (Lean och Scrum), produktkataloger och CRM-system.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Helena Körberg på helena.korberg@tre.se.
Varmt välkommen med din ansökan!