OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du det är kul med problemlösning och vill jobba med både hård- och mjukvara? Är du serviceminded och duktig på att kommunicera mot användare med varierande IT-kunskaper? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till ett företag som erbjuder sina kunder olika former av stöd inom IT- och Telekom. På företaget är man närmare 200 anställda och har kontor i flera delar av landet. Själv kommer du att jobba på företagets huvudkontor som är placerat i Stockholm. I tjänsten som Supporttekniker jobbar du med IT-support av både hård- och mjukvara. Du tar emot inkommande telefonsamtal, svarar på mail och löser problem via remote-verktyg. Du skapar och bevakar ärenden i det interna ärendehanteringssystemet och antingen löser du problemet själv, eller skickar vidare ärendet till annan supportpersonal. IT-miljön är främst PC- och Windowsbaserad och arbetsuppgifterna rör både mjuk- och hårdvara som till exempel lokala nätverk och skrivare. Kravprofil - Eftergymnasial utbildning med inriktning mot data/IT - Meriterande med erfarenhet av IT-support eller annat serviceyrke - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en driven och social person som trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor. Då du kommer att jobba i en supporterande roll är du servicemedveten och kan kommunicera mot användare med varierande IT-kunskaper. Dessutom talar du obehindrad engelska då alla användare inte talar svenska.