OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2020 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Om tjänsten
Vi söker en ambitiös, kundfokuserad och driven IT-projektledare för att leda utvecklingsteamet för vår mjukvara där design och simulering av luftbehandlingsaggregat utförs. Mjukvaran hjälper kunder och interna experter genom att ta klimatdata och byggnadsdata till simulering och beräkning av hur våra produkter kommer att prestera i den specifika byggnaden.
Som IT-projektledare tar du in krav från flera intressenter i en global miljö och realiserar dessa i mjukvaran. Teamet jobbar med agil utvecklingsmetodik och det är din uppgift, tillsammans med teamet, att driva utvecklingen framåt och ständigt förbättra arbetssätt och teknik för att skapa bättre mjukvara för att möta framtiden.
Ansvarsområden:
• Kravinsamling och förfinande av krav i samarbeta med intressenter inom organisationen
• Utveckla och underhålla mjukvarans roadmap
• Leda det agila utvecklingsteamet
• Planera och utföra releaser av mjukvaran
• Rapportering av prioritet och status till styrgruppen
• Förstå verksamhetskraven för att kunna bygga den bästa konfigurationsmjukvaran i branschen
• Vara med och ta beslut om arkitekturella förändringar
Din profil
Vi söker dig som har en hög förståelse av de krav som ställs på mjukvara i en internationell miljö med multipla kravställare. Du är kommunikativ och har sedan tidigare erfarenhet av projektledning i en agil miljö. Du är duktig på att jobba självständigt och driver mjukvaruutveckling på ett effektivt sätt.
Krav:
• Förmåga att leda ett agilt mjukvaruteam
• Mycket god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt
• Goda kunskap om mjukvaruutvecklingsprocesser
• Förståelse för mjukvaruarkitektur
• Kunskaper i att leda workshops
• Goda kunskaper i engelska
Extra plus om du har kunskap inom en eller flera av följande områden:
• Kunskaper inom mjukvaruutveckling
• Cad och BIM verktyg som t.ex. Revit
• ERP system
• Orderläggning och tillverkning av konfigurerade produkter
• IT-säkerhet
Vi erbjuder
En möjlighet att göra stor skillnad i ett agilt mjukvaruutvecklingsteam med mycket duktiga systemutvecklare. Vi erbjuder också möjligheten att bryta ny mark med de senaste teknikerna i en internationell miljö där du jobbar tillsammans med kravställare globalt. Rätt utfört kommer ditt arbete göra skillnad i en av värdens största branscher och kunna tillföra ett bättre inomhusklimat och
välbefinnande för miljontals människor.
Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. Vi värnar om att ha en god balans mellan arbete och fritid.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 12e september. Då urval sker löpande ber vi dig att inte vänta med din ansökan. Har du frågor om tjänsten kontakta mjukvauutvecklingschef Jonas Sörensen via jonas.sorensen@swegon.com.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.