OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stampen Media är en av Sveriges ledande mediekoncerner. Med elva titlar på västkusten förser vi dagligen över en miljon människor med lokal kvalitetsjournalistik, engagerande nyheter, opinionsjournalistik, viktiga debatter och analyser av det som sker nära men också nationellt och i världen. Vårt löfte till alla dem som tar del av vårt innehåll oavsett om det är på papper, digitalt eller live på en scen är att jobba nära deras vardag med journalistik som är viktig för dem och deras samhälle.
Utöver tidningsverksamheten med titlar som Bohusläningen, Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Strömstads Tidning, Alingsås Tidning och TTELA omfattar Stampen Media utomhusreklambolaget Wallstreet Media och distributionsbolaget VTD. Totalt är vi drygt 1 500 medarbetare i koncernen.
Vi söker en erfaren IT-projektledare som vill arbeta som systemägare och med verksamhetsutveckling i en föränderlig och expansiv bransch!
Arbetsbeskrivning
I den här rollen säkerställer du på ett övergripande plan att vår systemstruktur tillgodoser verksamhetens behov. Som systemägare äger du VTD:s behov av affärsnära system. Vårt systemstöd består idag av både egenutvecklad programvara och SaaS-tjänster, vilket innebär att du driver funktionalitetskrav mot såväl vår utvecklingspartner som systemleverantörer. I koncernen finns en central IT-avdelning där du arbetar i en intern struktur och tillsammans med dem samarbetar för helheten och delarnas bästa samtidigt. Det är i samråd med denna avdelning du säkerställer att vi eller systemleverantörer kan erbjuda en välanpassad teknisk lösning för att möta det interna behovet.
Du arbetar tvärfunktionellt och driver både hela och delar av projekt, från förstudie till implementeringens slutfas. Vi verkar i en mycket expansiv bransch och arbetar således intensivt med verksamhetsutveckling av såväl organisationen som av våra produkter och tjänster. Du kommunicerar och vidareutvecklar IT-strategin kopplat till vår affärsstrategi. Du är en otroligt viktig spelare när det kommer till att se till att vi har rätt tekniska förutsättningar för att möta framtidens krav, liksom att våra applikationer integrerar och pratar med varandra på ett optimalt sätt.
I ditt närmaste team på VTD finner du två projektledare med fokus på att utveckla våra tjänster och arbetssätt, en affärsutvecklare samt en systemstödsfunktion. Du rapporterar till Affärsutvecklingschef.
Kompetensprofil
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, har du även kunskap och erfarenhet inom projektledningsmetodiker ser vi det som meriterande. Du har under många år arbetat med projektledning och verksamhetsutveckling inom IT. I dina tidigare roller har du även drivit implementering av olika verksamhetsnära system. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från logistik eller distribution, alternativt någon annan högt föränderlig bransch där du på ett agilt sätt ständigt anpassat projekten efter verksamhetens riktning.
För att trivas i rollen tror vi att du är en god planerare. Du strukturerar och organiserar ditt arbete på ett sätt som gör det lätt att prioritera. Du är en god relationsbyggare och prestigelös på det sätt att du utbyter och delar med dig av erfarenheter och idéer till andra. Du lyssnar och tar in det andra säger och behöver för att sedan agera kravställare mot leverantörer, utvecklare och arkitekter.
Det är viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera med människor på olika nivåer såväl internt som externt. Därför ser vi att det är viktigt att du både talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska.
Vi tror att det är viktigt att vara öppen för feedback och hela tiden sträva efter att det är vi som team som skapar den bästa lösningen för verksamheten. Håller du med om det och känner igen dig i beskrivningen ovan så tveka inte att ansöka redan idag!
Mer information
Start: enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Plats: Bårhults företagspark (Landvetter)
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsutvecklingschef Sofi på 031-625502, sofi.klavacs.karlsson@stampen.com.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR; rekrytering@vtd.se.
Fackliga frågor besvaras av Helena Johansson, Unionen: helena.johansson@vtd.se. alt. 031-62 55 20.
Väl mött!
Om Västsvensk Tidningsdistribution AB
VTD är ett specialiserat distributions- och logistikföretag inriktad på morgonutdelning av dagstidningar, post och paket till hushåll och näringsliv. Genom vårt nära samarbete med Early Bird ingår vi i ett nationellt nätverk och är ett tillväxtföretag i en mycket expansiv bransch.
VTD är en av Västsveriges större arbetsgivare med omkring 1 000 medarbetare. Vi verkar från Strömstad i norr till Laholm i söder, från Alingsås i öster till skärgården i väster. Med kompetenta och engagerade medarbetare är vi en stark affärspartner och arbetsgivare. Genom optimal logistik i alla led ger vi våra kunder kostnadseffektiva och kvalitetssäkra leveranser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Kaldeby
031-625500
Therese Johnsson
031-625500
Marie Issa
031-625500
Marie
031-625500
Therese Johnsson
031-625572
Therese Johnsson
031-625582
Carolinè Lindström
031-625590
Jonas Kihl
031-62 55 91
Caroliné Lindström
031-625500
Jonas Kihl
031-625591