IT-projektledare Göteborgs Stad - Intraservice

IT-projektledare Göteborgs Stad - Intraservice

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos Göteborgs Stad söker vi nu en IT-projektledare till deras Intraservice.

Intraservice är mitt i en mycket spännande förändringsprocess och det pågår många utvecklingsinitiativ tillhörande de IT-tjänster som levereras till stadens olika verksamheter. Behov finns nu av dig som kan projektleda projekt inom verksamhetsområde IT och primärt inom tjänsteområdet Identitet och Åtkomst.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Projekten har fokus på effektivisering och kvalitetssäkring av hantering av åtkomst, konton och behörigheter. Uppdragen inom projekten berör allt från beställning till avveckling, det vill säga hela livscykelkedjan av åtkomst, konton och behörigheter. Uppdrag finns även tillhörande avveckling av en IDM-plattform och migrering av data till annan IDM-plattform.

Projektuppdragen innehåller aktiviteter tillhörande krav & design, systemutveckling, test, migrering av data, produktionsplanering, framtagande av förvaltningsprocesser och överlämning till förvaltningsorganisation.

Det finns ett flertal beroenden till andra tjänsteleveranser inom Göteborgs Stads kommungemensamma tjänster, vilket ställer höga krav på aktiviteter tillhörande samordning, krav & design, framtagande av förvaltningsprocesser och överlämning till förvaltningsorganisation samt informationsspridning och dialog med intressenter.

Som projektledare kommer du att ha en viktig roll i att leda det dagliga arbetet med projekt- och uppdragsteamet. Det är ditt ansvar att säkerställa att alla medlemmar i teamet vet vilka uppgifter de ska utföra och att de utförs på rätt sätt. Om du stöter på eventuella hinder eller risker som kan förhindra teamet från att uppnå sina mål är det också ditt ansvar att eskalera dessa till rätt personer för att hitta en lösning.

Dessutom kommer du att samarbeta med intressenter och hålla löpande avstämningar med enhetschefen för IT-säkerhet, projektägaren och styrgruppen för att hålla dem uppdaterade om projektets framsteg. Du kommer också att ha regelbundna avstämningar med andra tjänsteleverantörer, projekt och interna uppdrag för att säkerställa samordning och samverkan.

I uppdraget ingår också bland annat att:
- Agera projektledare inom verksamhetsområde IT
- Ta fram direktiv och projektplaner
- Prioritera, planera och följa upp projekt/uppdrag
- Säkerställa att du gör rätt saker mot projektens/uppdragens mål
- Säkerställa att projekten/uppdragsteamen har rätt förutsättningar för att lyckas
Hemvist för dig kommer att vara på enheten IT-projekt och kvalitet. Uppdragsgivare och projektägare finns inom avdelningen Digital Infrastruktur.

Projektmetod är PPS och verktyg för uppföljning av projekt är Antura.

Din profil och kvalifikationen

- Högskoleutbildning med inriktning på IT eller motsvarande
- Erfarenhet av att arbeta som projektledare inom IT
- Erfarenhet av konto- och behörighetshantering
- Erfarenhet av uppdrag tillhörande IT-infrastruktur
- Erfarenhet av uppdrag tillhörande Identity and Access Management (IAM)
- Erfarenhet av uppdrag tillhörande systemutvecklingsprojekt
- Erfarenhet av uppdrag tillhörande projekt med inriktning på migrering av data
- Erfarenhet av komplexa organisationer med < 15 000 användare där IT samordnar fler än 5 olika förvaltningar eller bolag/dotterbolag
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mathias Gyllander på tfn: 0734-159 368 eller ​mathias.gyllander@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 11 juli 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024