IT Projektledare - införande av ärendehanteringssystem

Arbetsbeskrivning

Vi söker en IT Projektledare med erfarenhet av projekt inom införande av ärendehanteringssystem eller av affärssystem (ERP).


Det pågår ett arbete hos kunden att byta ut ett verksamhetskritiskt ärendehanteringssystem som nått till slutet av sin livscykel. Det är flera olika användargrupper som har beroende till denna ärendehantering, vilket innebär flertal leveranser av anpassade applikationer.
Utvecklingen av det nya systemet som ska ersätta det befintliga är i full gång med ett väl fungerande agilt team och leveranser av färdigutvecklade applikationer är planerade under 2022. Som projektledare i ett agilt team samordnar du det tvärfunktionella arbetet på samt representerar teamet mot andra projektorganisationer. Du hjälper till att skapa de bästa förutsättningarna för projektgruppen och stödjer dem genom att planera, följa upp tidsplaner, leveranser och milstolpar. Som IT Projektledare säkerställer du att de initiativ som inte är startade kommer igång och säkrar progressen för de initiativ som redan är startade. Du presenterar projektstatus vid tekniska möten och styrgrupper.


Vi söker dig som är en naturlig ledare med erfarenhet av IT Projektledning och införande av ärendehanteringssystem. Som person är strukturerad och klarar många olika samtidiga uppgifter. Du är duktig på kommunikation och har förmågan att skapa ett stort nätverk av kontakter på alla nivåer.


Uppdraget omfattar att:

- Leda utveckling och införandet av ärendehanteringssystemet
- Säkerställa effektiv framdrift för projektteamet
- Hantera projektets resurser enligt givna ramar
- Följa upp leveranser och rapportera till styrgrupp
- Säkerställa lämplig kommunikation till mottagarna av projektresultatet
- Etablera förvaltningsorganisation samt överlämning från projektet till förvaltningen

För rollen krävs följande:

- Minst 5 års erfarenhet av utvecklings- och införandeprojekt
- Van att jobba med ”agila” team
- Erfarenhet av arbete inom bank eller försäkring
- Erfarenhet av införande av ärendehanteringssystem
- Talar och skriver svenska obehindrat



Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

Projektledare som stöttar andra projektledare

Projektledare som stöttar andra projektledare

23 december 2024

23 december 2024