OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektledande affärssystemskonsult
Vi söker nu dig som har ett intresse inom affärssystem och ekonomi. Vår kund som vi samarbetar med erbjuder en bred roll där man hjälper sina kunder att implementera och utveckla deras verksamheter med skräddarsydda system.
Dina arbetsuppgifter
Som projektledare hos vår samarbetspartner kommer du att ansvara för att driva både mindre projekt mot befintliga kunder likväl som större ny-kundsprojekt. En stor del av arbetet går åt till att vara närvarande hos kunder genom kontinuerlig kontakt och avstämning, vara med och utveckla kundens affärssystem för att effektivisera och förenkla.
Ditt uppdrag som projektledare är att ta in information och bolla lösningar med kunden för att sedan ta hem projektet till kontoret där du lämnar över kravspecifikationen till utvecklarna, som skräddarsyr lösningen. Sedan testas affärssystemet i en fiktiv testmiljö för att till sist rulla ut det live i deras verksamhet.
Allt som oftast handlar det om lagersaldo, lagerhantering, ekonomi och administration/rutiner/policys som ska samverka.
Om företaget
Företaget som vi samarbetar med står inför en spännande tillväxtfas och är redo att gasa. Man kommer bli en del av företaget, man kommer få mycket ansvar och det finns möjlighet att på sikt nischa sig inom något område alternativt att bredda sig och ta del av fler ben i verksamheten.
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället
Din profil
Du som söker denna tjänst bör ha ett mind-set där problemlösning, kundkontakt och outside the box tänk står i fokus. Det finns inga färdiga ramar för hur saker ska gå till utan man skräddarsyr lösningar tillsammans med kunden. Vi ser också att du som söker ska ha någon form av erfarenhet av ekonomi antingen via studier eller arbetslivserfarenhet, för att kunna förstå dem delarna som är vitala i kunders verksamhet och affärssystem. Utöver det så tror vi att du har grundläggande IT-kunskaper och en hög socialkompetens just för att kunna möta, bolla och råda kunder till den bästa lösningen.
Skallkrav:
- Bakgrund inom Ekonomi av någon form
- Behärska svenska/engelska språket
- Körkort B
- Drivas av att arbeta i projektform med många bollar i luften samtidigt.
Meriterande, (EJ KRAV):
- Erfarenhet inom programmering
- Erfarenhet av affärssystemet Pyramid
- Kunskaper inom Power Bi / Azure
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Karlstad
Arbetstider: 08.00-17.00
Välkommen med din ansökan redan idag. Vi behandlar våra ansökningar löpande