OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 5 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
- Vidareutveckla och stötta i deras agila arbetssätt, och att driva Lean-anpassning av verksamheten.
- Förvaltning och vidareutveckling av processer och arbetssätt för en mer agilt anpassad leveransstyrning och agila arbetssätt, med minskad administration och dokumentation.
- Stötta och coacha dagliga ledare och medarbetare i leverans avseende metodik
- Utvärdera och kvalitetssäkra vår agila leverans och arbetssätt.
- Analys och rapportering för helheten av pågående leverans.
- Ge rekommendation till åtgärder utifrån mätvärden, risker och hinder i enskilda leveranser såväl som för helheten. Du bidrar på så sätt till rätt prioriteringar, i rätt takt med hela myndighetens pågående förändringsresa.
- Samarbeta med controller, bemanning och portföljstyrning.
- Utbilda nya initiativledare/leveransledare främst i kundens styrmodell för initiativ
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Dokumenterad erfarenhet av agila arbetssätt och metoder
- Dokumenterad erfarenhet av agil projektledning och/eller av att planera och driva initiativ inom IT-området
- Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och/eller organisationsutveckling
- Dokumenterad erfarenhet av analys och rapportering av agila leveranser
- Kompetens inom förändringsledning (”Change Management”)
- Kompetens inom projektledning/verksamhetsutveckling
- Kompetens inom agila agila arbetssätt och metoder
- Kompetens samt ha ett stort engagemang, driv och ta ansvar för helheten
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- erfarenhet av SAFe-ramverket
- praktisk erfarenhet av Antura, Jira eller liknande verktyg
- erfarenhet av att anpassa ett traditionellt projektkontor till en agil organisation
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström