OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Rollen innebär att stötta delprojektledaren för Train to Ground (T2G), och driva områden inom exempelvis operativ ledning av tekniska områden som IT-kommunikation, lastbalansering, övervakning och IT-arkitektur. Dessutom formell utvärdering av teknisk kravuppfyllnad, samt att i tekniska frågor representera projektet mot leverantör och andra projekt inom områdena.
Arbetet sker ofta tillsammans med andra medlemmar i teamet, med medlemmar i det övergripande projektet och/eller medlemmar i näraliggande projekt, och resurser från dessa samt leverantören kan även ingå i uppdrag du leder. Konsulten kommer bl.a. att ha tillgång till andra IT-arkitekter, testledare, testare och andra sakkunniga specialister.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års akademisk utbildning inom teknik, systemvetenskap eller motsvarande kompetens förvärvad genom minst 7 års arbetslivserfarenhet inom området.
- Minst 4 års erfarenhet av arbete som IT-arkitekt.
- Minst 4 års erfarenhet av arbete med kravstängning i beställarprojekt, d.v.s. där projektets huvudsakliga leverans kommer från en avtalad leverantör snarare än att projektet bygger lösningen med egna resurser.
- Varit operativt delaktig i minst tre produktionssättningar av IT-system.
- Minst fem års erfarenhet av arbete i större, komplexa projekt (> 50 MSEK budget).
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- 1 års erfarenhet av ”T2G”/Wayside IT-området inom fordonsprojekt (tåg, bussar eller liknande).
- Haft en roll med ansvar för att leda andra under minst ett år.
- Erfarenhet av arbete inom en projektorganisation med internationella aktörer under minst ett år.
- Ansvar för configuration management i minst ett år.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Arbeta självständigt och vara motiverad att ta ägarskap för uppdrag och driva frågor till lösningar.
- Administrativt driven kring dokumentation, granskningar och uppföljningar etc.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström