OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Initialt kommer mycket av arbetet hos denna kund innebära kartläggning av berörda system och identifiera behov av aktiviteter inför avveckling av uppdragsavtalet och i förlängningen också driva arbetet med planerade aktiviteter för avveckling.
En viktig del av uppdraget är att tillse att tillgångar återlämnas till trafikförvaltningen i enlighet med uppdragsavtalet. Arbetet drivs i nära samarbete med produktägare och systemansvariga på It avdelningen, men det kan även finnas områden som skall avvecklas eller lämnas över där det kan det innebära en utvärdering av fortsatt behov av befintligt system och dess dokumentation.
Rollen som delprojektledare/koordinator IT innefattar bland annat följande ansvar:
Identifiera påverkade system och dess integrationer och behov för att fasa ut befintligt uppdragsavtal.
Identifiera omfattning av arbete och säkerställa att kostnader inkluderas i respektive budget
Identifiera system som eventuellt bör övertas från nuvarande operatör och säkerställa förvaltningsläggning av dessa
Säkerställa att arbete planeras och genomförs in i respektive förvaltning och verksamhetsplan.
Ansvara för erforderlig rapportering
För att kunna klara av uppdraget ser vi därför att du kan uppfylla följande kundkrav:
Du har några års dokumenterad erfarenhet av arbete som teknisk IT-projektledare med budget ansvar.
Du har några års dokumenterad erfarenhet av förvaltning av IT-system relaterat till utövande av spårtrafik.
Du har ett par års erfarenhet som projektledare där leveransen utfördes av leverantörer och leverantörsstyrning och avtalsförvaltning hade centrala delar.
Du har ett par års dokumenterad erfarenhet av av avtalsförvaltning relaterat till kollektivtrafik.
Rollen har sin utgångspunkt i centrala Stockholm och avser en heltidstjänst som gäller tillsvidare (med en provanställning på sex månader). Tjänsten har som mål att starta i mitten av september.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.