OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetar du som IT projektledare och söker nästa utmaning? Svenska Kraftnät söker nu en uppdrags ledare till ett av sina infrastrukturprogram. Ansök till tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
En svensk myndighet söker nu en uppdrags ledare till ett större infrastrukturprogram på division IT där du kommer att ha ett övergripande administrativt ansvar, främst på programnivå. Du kommer få administrera program- och styrgruppsmöten, men även andra möten genom att se till att nödvändig dokumentation skapas och lagras. Du förväntas även skapa målgruppsanpassad information för kommunikation inom olika kanaler på myndigheten kopplat till programmet projekt och team. Du förväntas också tätt samarbeta med programmets leverans samordnare och vara behjälplig i olika workshops. Eftersom programmet jobbar i team är det viktigt att du som person trivs med att arbeta tillsammans med andra och att du har en vilja att dela med dig av sin kunskap och sina idéer.
ARBETSUPPGIFTER
- Skapa följsamhet för att se till att uppföljning- och rapporteringsrutiner följs enligt PPS projektlednings metodik.
- Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad.
- Administrera programledning- & styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
- Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till programmets medlemmar och intressenter i samarbete med kommunikatör och programdirektör.
- Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för programmets räkning.
VI SÖKER DIG SOM
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet i rollen som projektledare för komplexa, större IT-projekt det vill säga med flertalet interna & externa intressenter.
- Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja, samordna komplexa program i rollen som projektledare
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av praktisk tillämpning av processer och verktyg inom projektstyrning
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Har en avslutad gymnasieutbildning
Det är meriterande om du har
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av MS Office.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av tillämpad projektmetodik, helst PPS, inom program- och eller projektledning.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrationsarbete på myndighet.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av energibranschen.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- ·God samarbetsförmåga och initiativförmåga och har förmåga och vilja att ta till sig nya kunskaper.
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation samt ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.
- Arbetar självständigt och målinriktat med ett stort intresse för att skapa hållbara och säkra IT-lösningar
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
För detta uppdrag krävs säkerhetsklassning och uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Startdatum angetts i förfrågan är preliminärt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231