OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 75%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget innebär att leda komplexa och/eller stora IT-projekt med komplexa beroenden mellan system, partners och upphandlade tjänster/produkter. Att leda IT-projekten enligt beslutad projektstyrningsmodell med relevanta projektledarmetoder och bland annat kundens modeller. Att leda IT-projekt med helhetssyn och fokus på verksamhetsnytta.
Konsulten ska:
- Arbete i gränslandet mellan verksamhet, IT samt projektledning.
- Förmåga att kommunicera med ledningsgrupper, verksamhet och tekniska grupperingar.
- Teknisk kunskap om komplex drift och teknik inom IT.
- Leda projekt mot effekt- och produktmål.
- Implementera nya arbetssätt och metoder för att IT-leveranser ska generera bästa verksamhetsnytta.
- Kunskap kring ekonomi inom IT-drift och produktion och dess IT-tjänsteleveranser.
- Kommunikativ och pedagogisk förmåga.
- Kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).
- Kunskaper i ITIL.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Konsult ska ha minst 2 års erfarenhet av att leda IT-projekt med inriktning mot integrationer i befintliga system inom större företag/organisation/myndighet (minst ca 500 anställda).
- Konsult ska ha minst 3 års erfarenhet av projektledning.
- Uppdraget kräver erfarenhet, inom offentlig förvaltning eller bank/försäkring, av storskalig driftsmiljö. Hur den tekniskt hänger ihop samt hur kostnader fördelas upp till IT-tjänsteperspektivet. Minimum 3 år.
- Certifiering, TBM Executive Foundation Certification. Kopia på certifiering ska biläggas.
- Konsulten ska bifoga ett referensuppdrag av liknande karaktär som ska vara avslutat eller pågående efter 2020-01-01.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström