OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Som medarbetare på avdelningen Verksamhetsstöd & Digitalisering ingår du i ett kunnigt team bestående av sex kollegor som är en del av PMO och Digitalisering. Teamet arbetar bland annat med systemförvaltning med fokus på processer och projekt samt ger stöd till olika funktioner inom koncernens affärsområden. Teamet, tillsammans med PMO, ansvarar för Ambeas digitaliseringsprogram. Vi agerar IT-resurspool samt ansvarar för koncernens informationssäkerhet och IT-utveckling.
I rollen som IT-projektledare ansvarar du för förvaltning, vidareutveckling och projektledning av olika IT-system hos Ambea. Du arbetar med ärendehantering, stöttar i användarfall och driver uppgraderingar av system. Vidare arbetar du med kravställning, håller i workshops och ser över hur man kan förbättra användandet av olika IT-lösningar. En naturlig del av rollen är att strukturera upp projekt, arbeta med metodtillämpningar och säkerställa att tidplaner följs.
Rollen innebär breda kontaktytor, både internt och externt. Du ansvarar för koordinering av leverantörer som tillhandahåller support av systemen och deltar i upphandlingar av nya system. Internt arbetar du nära dina kollegor på IT, bland annat systemägare, IT-arkitekt och BI-ansvarig, samtidigt som du har mycket kontakt med övriga avdelningar på Ambea. Rollen rapporterar till Chef Verksamhetsstöd & Digitalisering och utgår från Ambeas huvudkontor i Arenastaden i Solna.
Genom rollen utlovas du stimulerande arbetsuppgifter med stor påverkan på uppdragsinnehåll. Du erbjuds självständigt och flexibelt arbetssätt på ett bolag som främjar balans mellan privat- och arbetsliv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för förvaltning, vidareutveckling och projektledning av olika IT-system
- Arbeta med metodtillämpningar och säkerställa att tidplaner följs
- Ansvara för samordning och koordinering internt och externt
Din profil:
Vi söker dig med relevant eftergymnasial examen inom IT, ekonomi eller motsvarande. Du har minst två års arbetslivserfarenhet av att driva IT-projekt och har tidigare arbetat som exempelvis IT-projektledare, förvaltningsledare, kravanalytiker eller liknande. Du är van att arbeta övergripande med styrning av processer samt att vara bryggan mellan IT och verksamhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ITIL.
Som person är du en social och prestigelös problemlösare med starkt intresse för IT- processer. Du har lätt för att samarbeta och är duktig på att förstå och översätta verksamhetskrav till tekniska lösningar. Du är drivande och motiveras av att skapa värde för organisationen. Vidare trivs du med att leda och arbeta med externa leverantörer. Du är lyhörd och öppen och har lätt för att förstå och hjälpa verksamheten utifrån deras behov.
Om företaget:
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 900 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs mer på (http://www.ambea.se/)
Det här får du hos oss:
- Förmånsportal med rabatter och förmåner
- Ledarskapsutbildade chefer
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter
- Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära
Vi har självklart även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Inom Ambea är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Klicka här (https://jobb.ambea.se/) för att läsa mer om hur det är att arbeta på Ambea.
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se
mailto:vision@ambea.se)