IT projektledare till energibolag, Stockholm

IT projektledare till energibolag, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden skall under kommande år förnya, förbättra och införa ett antal stödsystem inom Elmarknad och Balansering, samt kommer att utföra olika effektivitets- och verksamhetsutvecklande initiativ.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget består av flera mindre uppdrag som varierar i omfattning och förmodligen till del pågår parallellt. De kommer att vara i form av delprojektledning, uppdragsledning, förändringsledning eller processledning inom de olika initiativ som pågår eller startas kopplat till de förändringar som sker inom området.

Konsulten kommer att ansvara för framdrift inom tilldelat område, där kravet är att leverera enligt uppsatta kvalitetsmål, i tid, samt inom budget.

Det ingår också i ansvaret att:

- Koordinera och leda förändringar i form av uppdrag eller delprojekt tillsammans med berörd verksamhet, projekt och förvaltningsobjekt
- Aktivt driva eller delta i planerings och detaljeringsarbete, t.ex. kravarbete, utvecklingsfrågor, aktivitetsnedbrytning, tidsplanering, resursplanering, riskhantering, utbildning mm.
- Förändringsledning.
- Kravledning och behovsinsamling
- Driva uppdrag, utredningar och analyser
- Analysera verksamhetsprocesser och förbättringsförslag, och omsätta dessa i konkreta krav utifrån verksamhetsbehov till krav på IT-och beslutsstöd i samarbete med verksamhetsspecialister och arkitekter.


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom för uppdraget relevant område, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Minst 5 års aktuell erfarenhet som projektledare/uppdragsledare i komplexa IT- eller förändringsprojekt
- Minst 2 års erfarenhet av kravställning av IT-lösningar från verksamhetsperspektiv.
- Minst 1 års erfarenhet av förändringsledning
- Tydlig och strukturerad i tal och skrift (Svenska, Engelska)


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 1 års relevant erfarenhet från svensk eller nordisk elmarknad
- Minst 1 års erfarenhet av att ta fram och dokumentera arbetsflöden och processer
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med IT-frågor för komplexa IT-miljöer, med många integrationer och med höga krav på informationssäkerhet


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 augusti 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024