OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 11 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Varje dag reser närmare en miljon människor med buss, tåg, båt eller färdtjänst i Stockholms läns kollektivtrafik. Under en dag har busslinje 4 lika många resenärer som SJ, och Hötorgets station lika många som hela Göteborgs central. Det är kunden inom Stockholms län som ser till att hela det här komplexa systemet fungerar.
Uppdragsbeskrivning
Projekt BESAM (Bana El Signal Asset Management) arbetar för att förvalta, vidareutveckla, nyutveckla ett systemstöd för hantering av tillgångar avseende drift och underhåll. Systemet omfattar även ett anläggningsregister. Kunden avser att förvalta och vidareutveckla IBM:s plattform Maximo Asset Management med tilläggsmoduler, en mobilapplikation och en kartapplikation. Projektet har ett uppdrag att fokusera på verksamhetsförankring av systemet samt fokusera på användarfrämjande.
I rollen ingår att:
- rapportera till, och löpande kommunicera med, projektets styrgrupp med projektets mål och syfte som utgångspunkt
- styra och följa upp projektets budget med avseende på teamets disponerade tid och projektets finansiering
- med god förmåga och på ett strukturerat sätt, leda och driva arbetet framåt inom ramen för projektets mål och projektspecifikation, tillsammans med teamet
- leda och disponera teamets resurser löpande och i linje med projektets prioritering
- stötta teamet i agila arbetsmetoder och följa upp arbetet med systemstödet BEST-A, BestApp och den tillhörande Kartapplikationen
- tid-, sprint- och releaseplanera
- sätta upp, strukturera och facilitera möten med syfte att stötta teamet i att driva arbetet framåt.
Obligatoriska kompetenser och erfarenheter (skallkrav):
- Dokumenterad erfarenhet från minst 2 uppdrag som projektlevererats med agila metoder
- Dokumenterad erfarenhet från minst 1 uppdrag av att rapportera till och kommunicera med styrgrupp
- 1 års erfarenhet av att arbeta som produktägare i en agil organisation
- Eftergymnasial utbildning inom IT, management, projketledning, ingenjör eller liknande
Meriterande kompetenser och erfarenheter (börkrav):
- 2 års erfarenhet inom agil mjukvaruutveckling
- 1 års erfarenhet av att samla in, formulera samt följa upp krav enligt user story format gärna i Atlassians vektyg Jira och Confluence
- 1 års erfarenhet vid budgetansvar för projekt
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström