OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Vår kund står inför en omfattande förändring av nuvarande ärendehanteringssystem. I samband med detta finns även ett behov av att utvärdera tekniska alternativ för säker digital kommunikation mellan offentlig sektor. För att säkerställa en framgångsrik övergång och implementering krävs en erfaren senior projektledare.
Kunden söker en projektledare som kombinerar övergripande ledning med en beredskap att engagera sig direkt i de operativa aspekterna av projekten. Det är väsentligt att du kan balansera strategiska beslut med aktivt deltagande i praktiska uppgifter för att säkerställa ett obrutet projektframsteg.
Arbetsbeskrivning:
Projektledning Ärendehanteringssystem (Leda utbytet av ärendehanteringssystemet).
Ansvara för hela projektets livscykel från start till avslut.
Samordna och leda projektteamet bestående av interna medarbetare och externa leverantörer.
Säkerställa att projektet levererar inom utsatt tid, budget och kvalitet.
Hantera risker, problem och förändringshantering genom projektets gång.
Rapportera projektets framsteg till styrgruppen och andra intressenter.
Utvärdera tekniska alternativ för digital kommunikation.
Genomföra en marknadsanalys av tillgängliga tekniska lösningar.
Bedöma säkerhetsaspekter och efterlevnad av lagar och förordningar.
Samarbeta med IT- och digitaliseringsenheten och andra relevanta intressenter för att
säkerställa att lösningen uppfyller myndighetens krav.
Presentera rekommendationer och motiveringar till beslutsfattare.
Obligatoriska krav:
Erfarenhet av projektledning inom IT – Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra projekt från start till avslut, inklusive budget-, tids- och kvalitetsuppföljning.
Förmåga att hantera risker och förändringshantering – Du ska ha arbetat med riskhantering, problemhantering och förändringshantering i tidigare projekt.
Erfarenhet av att leda tvärfunktionella team – Du ska ha erfarenhet av att samordna team som består av både interna medarbetare och externa leverantörer.
Erfarenhet av säker digital kommunikation – Du ska ha teknisk förståelse för digitala kommunikationslösningar och ha genomfört marknadsanalyser och säkerhetsutvärderingar.
Mervärdeskrav:
Kunskap om ärendehanteringssystem – Du ska ha erfarenhet av att leda implementering eller byte av ärendehanteringssystem, inklusive att samordna interna och externa team.
Förmåga att arbeta i en myndighetsmiljö – Du ska kunna bedöma och säkerställa att IT-lösningar följer gällande lagar och regelverk.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande?
Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.