OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installationer av datorer samt kringutrustning, kontohantering i Active Directory och Exchange samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem. Kvalifikationer För att vara kvalificerad ser vi gärna kunskap inom följande områden: Active Directory, Exchange MS Office, VPN, Programdistribution via SMS, Krypteringar, Citrix, Lotus Notes samt Fjärrstyrning. Kunskaper om ITIL är meriterande. Personlighet Som framgångsrik helpdesktekniker är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i nöd. Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.