OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inrego AB är ett av norra Europas ledande företag för hantering av IT-skiften. Företaget startades 1995 och huvudkontor finns i Stockholm. Vår affärsidé är: "Att förenkla och optimera IT-skiften för större organisationer genom att erbjuda marknadsledande lösningar med fokus på miljö, säkerhet och logistik samt genom att erbjuda den bästa ekonomiska ersättningen för återtagen IT-utrustning".
Inrego arbetar inom området för Grön IT och vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt standarderna ISO 9001 och 14001. Vi omsätter ca 100 miljoner kronor med 50 anställda. Vi är ett finansiellt stabilt företag som har vunnit flera utmärkelser som Årets Superföretag 2007, 2008 och 2009 i Veckans Affärer och Gasell 2007 och 2008 av Dagens Industri.
IT-Säljare med inriktning på export
Vill du jobba på ett företag som blivit utsett till ett av Årets Superföretag 3 år i rad av Veckans Affärer och blivit Gasell-företag av Dagens Industri 2 år i rad?
Vi söker omgående en IT-Säljare till vår avdelning för utlandsförsäljning. Du kommer att sälja rekonditionerade IT-produkter över hela världen och med vår hjälp bygga upp ett eget kontaktnät med kunder från USA till Kina. Du kommer att arbeta i ett drivet, prestationskrävande, ungt gäng med hög arbetsbelastning, många skratt och mycket aktion.
Vår utlandsavdelning består i dagsläget av fyra personer som säljer mer än 10.000 stationära och bärbara datorer samt skärmar till sina utlandskontakter varje månad.
Arbetsuppgifter
Du kommer att skapa ditt egna kontaktnät av lokala återförsäljare och brokers runt om i världen med hjälp av våra databaser och vår erfarenhet i branschen. Du kommer ha riktlinjer vad gäller prisnivåer men styr själv dagliga förhandlingar och lösningar på bästa ekonomiska sätt. Affärsförhandlingarna variera i längd och omfattning och du förväntas ha många affärer på gång samtidigt. Du arbetar med hela försäljningsprocessen från förhandling, genomförande och logistik till avslut och uppföljning. Relationerna med dina kontakter sköter du via telefon och mail.
Kompetens
För att du skall lyckas i ditt arbete krävs det att:
- Du tycker om att förhandla och du får en kick av att göra affärer
- Du är effektiv och kan jobba med flera saker samtidigt
- Du är ansvarstagande
- Du är en person med höga krav på dig själv och som ger allt för att nå dina mål
- Du är ödmjuk inför utmaningar och samtidigt tuff i ditt genomförande
Erfarenhet
Du har gymnasieutbildning och några års dokumenterad arbetslivserfarenhet av sälj- eller inköpsarbete med goda referenser. Du har bra produktkunskap om PC och IT-utrustning och du har god datorvana och goda kunskaper i Excel, Outlook. Du behärskar engelska väl i båda tal och skrift.