OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ArkivIT tillhandahåller kvalificerade konsulttjänster inom digital arkiv- och informationshantering. Företaget startades 2010 och sju år senare har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att expandera. Vår ambition är att stärka våra kunder inom modern e-förvaltning.
Arbetsuppgifter
I takt med att företaget växer, inkommer fler och fler förfrågningar. Vi önskar nu arbeta mer proaktivt med försäljning och söker därför en person som både kan sköta inkommande förfrågningar, men också arbeta med nya affärsområden och nya kunder. I rollen som kundansvarig/säljare jobbar du främst mot offentlig sektor som kund. Du har kontakt med både potentiella och befintliga kunder. Som IT-säljare på ArkivIT tar du plats i ett säljteam på tre personer.
Det dagliga arbetet innebär;
- Kundkontakt via telefon, mail och personliga möten
- Kontakta och bygga relationer med helt nya kunder (nykundsbearbetning är alltså inte ett problem för dig)
- Upprätta och följa upp offerter
- Svara på upphandlingar och inkommande förfrågningar
Vi söker dig som är/har
- Minst tre års erfarenhet av IT-försäljning (systemförsäljning, konsultmäklare etc) alternativt utbildat dig till ingenjör men vill testa en annan bana i karriären.
- Lätt för att skapa kontakt med både potentiella och befintliga kunder
- Självständig, kommunikativ och ödmjuk
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av offentlig sektor och/eller LOU-lagen.
Varför ArkivIT?
På ArkivIT hittar du kollegor som drivs av en vilja att förändra och förbättra, är ambitiösa och har en glöd som gör att vi inte bara levererar resultat till våra kunder utan som dessutom gör att vi har riktigt kul tillsammans. Vi värderar dina kunskaper och tror på att låta medarbetarna styra ArkivIT:s framgång.
Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, en stark feedback-kultur och ett värderingsstyrt arbetssätt. Vi menar att mångfald i personalstyrkan och likabehandling på arbetsplatsen främjar vår möjlighet till ökad lönsamhet och förbättrade kundrelationer. Kompetens, resultat och ödmjukhet är ledord som präglar vårt arbetssätt och vår företagskultur. Vi arbetar med att främja en god arbetsmiljö och erbjuder stabila villkor, fast lön och förmåner som pensionsavsättning, friskvård, bonussystem samt försäkringsskydd via Fora (TGL och TFA).
Om rollen låter intressant, är du välkommen att ansöka idag. Vi intervjuar kandidater löpande. Tillsättning för rollen sker i höst och enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Jacobson
0760-51 05 84
Mattias Djupdahl
0760 – 51 95 48
Mine Alghazi Jacobson
0736 45 46 45
Mine Alghazi Jacobson
0736-454645
Mine Alghazi Jacobson
0736 – 45 46 45
Emelie Bacci
Emelie Bacci
0760-51 05 83
Amanda Johansson
0760-510016