OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker nu en affärsinriktad system- och hårdvarusäljare med några års försäljningserfarenhet av IT-relaterade lösningar. Du erbjuds ett spännande jobb inom ett mycket expansivt företag med stora utvecklingsmöjligheter.
Du kommer främst att ansvara för försäljning av systemlösningar men även sälja resterande delar i produktportföljen. Det är meriterande om du har kännedom om HPs och Microsofts lösningar. Som säljare kommer du att ha få ett stort eget ansvar, driva hela säljprocessen från ax till limpa dvs allt från kundbokning, möten, skriva offerter, sätta upp visningar etc.
Din profil
Vi söker dig som har några års säljerfarenhet och är van att arbeta med såväl nya som befintliga kunder. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med försäljning av IT-relaterade lösningar så som lagring, servrar, kommunikation- och systemlösningar.
Vi fokuserar mycket på dina personliga egenskaper. Du har ett driv utöver det vanliga och motiveras av att göra affärer och att utvecklas i din karriär.
Vidare som person är du noggrann, organiserad och resultatfokuserad. Du är även utåtriktad och socialt aktiv samtidigt som du har lätt för att skapa och underhålla relationer med såväl kunder som kollegor. Du gillar att vara ute och träffa kunder, göra presentationer och kan formulera dig i språk och skrift på ett professionellt sätt.
Vår kund erbjuder en personlig arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation. De arbetar ständigt med att förenkla livet och arbetet för människor och därför är medarbetarna en mycket viktig komponent. Arbetet sker i ett öppet och positivt klimat som främjar prestation och tillväxt.
Hos vår kund kommer du att få en gedigen utbildning då företaget månar om att utveckla sina medarbetare och värdesätter att de anställda har en så god produkt- och lösningskännedom som möjligt.
Om du har viljan och drivet att lyckas ser vi till att du får chansen till en professionell utveckling med goda utvecklingsmöjligheter.
Varmt välkommen med Din ansökan!
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.
Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Om kunden
INVID är en helhetsleverantör av trygga, effektiva och flexibla IT-lösningar. Genom nytänkande och användarvänliga lösningar skapar vi optimala mervärden för er verksamhet.
Vi gör IT enkelt!
Vi har valt att paketera våra tjänster och funktioner inom tre huvudområden; IT-infrastruktur, Molntjänster och Verksamhetsstöd.
I egenskap av en proaktiv IT-partner finns vi representerade med ca 175 medarbetare vid totalt 11 kontor fördelat på 10 orter i södra och mellersta Sverige med en omsättning på ca 425 Mkr.
Vi ställer höga krav på oss som leverantör och vi arbetar därför med att leverera anpassade tjänster och lösningar som ger största möjliga effekt till er verksamhet. Genom nytänkande och användarvänliga lösningar skapar vi optimala mervärden för er verksamhet.
Vi gör IT enkelt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg
Sanna Hagelin
0733205638