OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en IT-samordnare till ett dynamiskt statligt verk i centrala Stockholm. Du kommer att ha en koordinerande roll där dina arbetsuppgifter består av: * Uppdatering och utveckling av projektets dokumenthanteringssystem * Verka för att de verktyg och hjälpmedel som tillhandahålls används av projektmedlemmarna * Upprätta och följa upp rutiner och mallar för IT och dokumenthantering * Samordna riktlinjer, rutiner, mallar och arbetssätt för datasamordning i delprojekten * Delta i datasamordningsmöten * Bevaka att leveranser av dokument och ritningar i digital form sker i rätt tid och att handlingarna finns tillgängliga inom projektet * Ansvar för beställning och uppgradering av datorer och program * Organisera arbets- och ansvarsfördelningar inom området * Kontaktperson gällande IT-samordningsfrågor * Medverka vid framtagande av förfrågningsunderlag (för entreprenader, konsulter, system och applikationer) * Kanalisera och administrera utbildningar inom området * Ansvar för behörigheter * Stöd till projektmedlemmar inom IT-frågor * Upprätta nödvändiga rutinbeskrivningar, hjälpmedel och mallar till projektplanen Kravprofil - Högskoleutbildning eller KY-utbildning inom IT - Erfarenhet av IT-samordning i större anläggningsprojekt - Erfarenhet av självständigt arbete med IT-frågor, gärna inom större bygg- och anläggningsprojekt - Mycket goda Office-kunskaper är meriterande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift