OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Inom Karlstads pastorat finns fem församlingar, tre stadsförsamlingar och två landsbygdsförsamlingar.
Vidare finns också en kyrkogårdsförvaltning och en administrativ enhet. Karlstads pastorat leds av domprosten och vi är ca 200 medarbetare. Vi arbetar för att skapa bra verksamhet och värde för våra medlemmar. Som arbetsgivare är bla vårt främjande friskvårdsarbete en viktig del.
Till vår administrativa enhet söker vi nu en IT-samordnare
Arbetsuppgifter
Syftet med rollen som IT-samordnare hos oss är att säkerställa en väl fungerande och ändamålsenligt IT-miljö i hela pastoratet. Det är en bred och utvecklande roll som är både operativ och strategisk.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara att löpande säkerställa en kostnadseffektiv och välfungerade IT-infrastruktur och telefoni i pastoratets lokaler. Du kommer driva på den interna digitaliseringen som stöd i verksamhetsutvecklingen och bidra i utvecklingen av pastoratets digitala tjänsteutbud.
Rollen innebär också att ge stöd till förtroendevalda, chefer- och medarbetare i IT-frågor och telefoni, såväl strategiskt som operativt. Hantera löpande administrativa och operativa frågor samt support och vissa back-up funktioner. Viss installation av datorer och telefoner ingår, samt annan kommunikativ utrustning. Vi ser också gärna att du vill och kan utbilda organisationen exempelvis vid införandet av nya system.
Vi har ett pågående utvecklingsarbete och fortsatt digitalisering är en mycket viktig aspekt för oss. Det är viktigt att du är intresserad av att vara med och bidra till vår fortsatta utveckling.
Kvalifikationer
Du ska ha Högskoleexamen inom IT eller motsvarande som pastoratet bedömer likvärdig, samt erfarenhet från att jobba med IT-drift och support.
Som person är du drivande, nyfiken och tekniskt intresserad. Du kan självständigt hålla i frågor, ta nödvändiga kontakter samt arbeta proaktivt. Du har förmåga att jobba såväl operativt som strategiskt, är nyfiken på förändringar och har en god förmåga att ställa om till nya förutsättningar.
Vi ser också att du behöver ha ett konsultativt, serviceinriktat, pedagogiskt och utvecklingsorienterat arbetssätt. Du har god samarbetsförmåga samt god administrativ förmåga. Att du har goda IT-kunskaper, god teknisk förståelse och förmåga samt ett gott ekonomiskt tänk ser vi som en självklarhet.
Du som person är kommunikativ, flexibel, och god social kompetens. Du har goda språkkunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.
Övrigt
B-körkort är ett krav. Du bör ha förståelse och intresse för Svenska kyrkans uppdrag och verksamhet. Att du har en god administrativ förmåga och vana att arbeta i verksamhetssystem, och med Office-paketet som verktyg är en förutsättning.
Arbetstiden är heltid, i huvudsak på dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.
Vi har reglerad och flexibel arbetstid. Främjande friskvård är centralt för oss på Karlstads pastorat, vi har KMTI som företagshälsovård och erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag.
Kontakta oss gärna om du har några frågor; HR och administrativ chef Helena Strandberg tel 054- 14 14 55 helena.strandberg@svenskakyrkan.se eller HR-specialist Veronica Jansson 054- 14 14 53 veronica.jansson@svenskakyrkan.se
Sista ansökningsdatum; 2021-03-09
Ansökan via https://karlstadspastorat.varbi.com/
I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Organist Kajsa Liljegren
054-14 19 33
Församlingsansvarig präst Niklas Grahn
054-14 19 11
Birgitta Wallin
0554-688098
Församlingsherde Pär Lundberg
054-141951
Församlingsherde Niklas Grahn
054-141911
Församlingspedagog Ulrika Lindberg-Gustafsson
054-141947
Förskolechef Carl-Johan Lindalen
054-141424
Domprostsekreterare Annika Wahlström
054-14 14 10
HR-chef Helena Strandberg
054-14 19 55
Församlingsherde Niklas Grahn
054-141911