OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.
Vi söker en IT-samordnare till vårt kontor i Stockholm. I dina arbetsuppgifter ingår att ge IT-support till medarbetarna i vår operativa verksamhet genom t.ex. felsökning, installation och uppdatering av IT-utrustning. Du kommer att ingå i ett nätverk med IT-samordnare som tillhör myndighetens Digitaliseringsenhet.
Vår IT-miljö är baserad på Microsoftprodukter och en stor del av ditt arbete kommer att handla om administration som är kopplad till drift och förvaltning. Ditt fokus ligger på support och att på plats hantera de frågor som dyker upp i vardagen på en rättsvårdande myndighet. Du kommer också att ha vissa egna ansvarsområden och ingå i arbetsgrupper och projekt. I dessa stöttar du med installationer, planering och dokumentation. I ditt arbete ingår också att skriva lathundar och hålla i interna utbildningar. Samarbete med övriga IT-samordnare varvas med självständigt arbete inom dina ansvarsområden. I jobbet som IT-samordnare ingår också viss kontakt med de myndigheter som vi har nära samarbete med.
Du förväntas bidra i det pågående utvecklingsarbetet och kan vid arbetstoppar komma att behöva hjälpa till med andra delar av digitaliseringsenhetens verksamhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
gymnasieexamen eller motsvarande
goda kunskaper om Active Directory, Windows, datanätverk, pc-hårdvara, skrivarhantering, videokonferens och Office-programmen
minst tre års erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har
erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support inom annan statlig myndighet
erfarenhet av arbete inom rättsväsendet (Åklagarmyndigheten eller Polisen är särskilt meriterande)
Egenskaper
IT-supporten är en stödfunktion och vi förutsätter att du är serviceinriktad, flexibel, initiativtagande och prestigelös. Du är pedagogisk och en god problemlösare även under tidspress. Du är engagerad i ditt arbete och van vid att skapa struktur samt ordning och reda. Du kan samarbeta och kompromissa såväl som självständigt utföra uppgifter inom ditt område.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), genomförs innan beslut om anställning fattas. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vissa resor kan förekomma i arbetet.
Information om anställningen lämnas av Driftchefen Jens Fabricius: jens.fabricius@ekobrottsmyndigheten.se
Fackliga företrädare för Saco-S, John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Thérése Isaksson, tfn 010-562 90 31 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.
Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan ! ” senast den 6 juni.