IT-samordnare

IT-samordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla, förvalta och samordna IT-funktionen för en växande organisation inom allmännyttan? Bostadsstiftelsen Signalisten söker nu en IT-samordnare till Kvalitetsenheten.

Kvalitetsenheten är placerad på Utvecklingsavdelningen där även funktioner för HR, Upphandling och Kommunikation finns. Kvalitetsenheten stödjer hela stiftelsen och ansvarar för kvalitetsområden som är av övergripande karaktär. På enheten finns funktioner för kvalitet, hållbarhet, verksamhetsutveckling, Arkiv och IT.

Om rollen

Som IT-samordnare kommer du ha helhetsansvar för Signalistens IT-system, vilket bland annat innebär förvaltning och utveckling av Signalistens IT-system ur ett övergripande och strategiskt perspektiv. I rollen kommer du att stötta verksamheten i IT-relaterade frågor, hålla löpande avstämningar med systemleverantörer, planera och samordna systemuppgraderingar och ha budgetansvar kopplat till IT-drift. Vid inköp av nya system är IT-samordnaren en av kravställarna. Du kommer också att vara avtalsansvarig för Signalistens telefoni och telefonilösning inklusive växel samt mötesteknik i konferensrummen.

I uppdraget ingår att agera operativ IT-support till organisationen, att hjälpa till som mellanhand mellan systemförvaltare, systemleverantörer och driftpartner, att ansvara för systemdokumentation och systemöversikt, driva IT-säkerhetsfrågor vid exempelvis systembyten, leverantörsdialoger och intern utbildning.

Du kommer att vara spindeln i nätet i IT-frågor, arbeta operativt och även till viss del strategiskt samt driva IT-ärenden både självständigt och tillsammans med Signalistens externa driftpartner.

Det finns möjlighet att arbeta på distans i enlighet med gällande riktlinjer för distansarbete och i överenskommelse med närmsta chef.
Rollen som IT-samordnare kräver bred IT-kunskap och systemförståelse.

Rollen kräver:

- Relevant akademisk utbildning (ex. systemvetenskap) eller motsvarande utbildning/kunskap som arbetsgivaren bedömer som lämplig
- Ca 5 års arbetslivserfarenhet av motsvarande roller/ansvar
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-säkerhetsfrågor
- Tidigare erfarenhet av större ansvar för IT-frågor
- Breda/övergripande kunskaper inom: Microsoft Windows, Microsoft Office, Microsoft 365, Apple och Android, nätverksdesign, systemdesign och systemintegrationer
- Tala och skriva flytande svenska

Vi ser även att det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att kravställa vid inköp/upphandlingar samt om du har tidigare erfarenhet av offentlig sektor.

Om Signalisten

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten ca 4 000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 6 000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad. Signalisten har ca 80 anställda.

Stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Hos oss spelar du en viktig roll i en liten organisation som ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Var med du också och utveckla Signalisten och Solna!

Ansökan

Registrera ditt CV senast den 30 april.

I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som framgår i annonsen.

Vi kommer att kalla till digitala intervjuer löpande och kan komma att anställa innan ansökningstiden gått ut. Kompetensmatchningstest kommer att användas i rekryteringsprocessen.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Matilda Nyberg Dahlbäck, matilda.dahlback@signalisten.se.

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-generalist Caroline Käll, caroline.kall@signalisten.se.

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan har gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare

Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med cirka 80 anställda. Hos oss spelar du en viktig roll i ett litet företag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024