OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 047237-2013
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Försäkringskassan IT arbetar med "hela kedjan" - från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster. Vi levererar IT-tjänster inom handläggning, administration och självbetjäning för Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och andra partners.
Till Verksamhetsområde IT-Produktion söker vi IT-samordnare inom området Arbetsplatsdrift och kontorsstöd
Arbetsuppgifter
Som IT-samordnare är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med IT-frågor i samband med lokalförändringar, planering utrullning av hård- och mjukvara samt delta i olika utvecklingsprojekt där du bland annat tillför ett verksamhetsperspektiv. Ditt arbetsområde är brett och du deltar i olika typer av projekt där karaktären på arbetet skiftar beroende på uppdragens art.
Rollen innehåller många kontaktytor både inom IT-avdelningen, verksamheten och mot våra leverantörer. Därför söker vi dig som har en god kommunikativ förmåga och fallenhet för att skapa förtroende och behålla goda relationer samt att vara positivt inställd till ett ständigt förändringsarbete.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som:
• har akademisk examen (120 p/180 p) inom IT-området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• är van att jobba utifrån ett kundperspektiv
• har en god administrativ förmåga
• har erfarenhet av att driva projekt
• behärskar svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att driva förändringsarbete
• fördjupade kunskaper om ramverket ITIL och dess processer
• kunskap om blandade driftsmiljöer
Personliga egenskaper
Vi söker dig som:
• är ansvarsfull och drivande och självständigt kan planera ditt arbete
• har stort kundfokus
• har en stark känsla för kvalitet och service samt tycker om att arbeta proaktivt med ständiga förbättringar
• är flexibel och lyhörd med förmågan att snabbt kunna ställa om till nya situationer och lösningar
• har en god samarbetsförmåga
• har en god kommunikativ förmåga
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, med tillträde snarast. Placering i Sundsvall eller Stockholm. Provanställning kan bli aktuellt.
Mer information
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Bo Andreasson, tfn 010-114 61 59. För frågor om rekryteringsprocessen kontaktar ni HR-specialist Malin Nilsson, 010-116 79 51. Fackliga representanter är för SACO Susanne Engstedt, tfn 08-786 90 00, för ST Magnus Näslund tfn 08-786 90 00, och för SEKO Ann-Charlotte Pagden, tfn 010-113 70 65
Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 047237-2013 senast den 27 oktober 2013. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.