IT-samordnare

IT-samordnare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

I din yrkesroll kommer du att arbeta ca 50% av tiden i en support och teknikernära roll hjälper du användarna att lösa problem och svara på frågor kring sin IT-miljö. De resterande 50% av arbetstiden kommer du att arbeta administrativt med IT-samordning. I din roll som tekniker arbetar du ex. med uppgraderingar, lösenordsåterställningar, exchange-konton, Microsoft Office, Windows, Klienthantering, Felavhjälpning/felsökning gällande datorer, skrivare och mobila enheter, Service Management enligt ITIL, samt ärendehanteringssystem.

Som IT-samordnare har du ett helhetsperspektiv och förmåga att bryta ner detta till riktade insatser. I rollen ingår även förvaltning och du bidrar till IT-relaterade förbättringar som sedan gynnar verksamheten, dvs. användare, systemstöd och IT-tjänster.

Du stöttar medarbetare när det gäller användandet av IT-tjänster/system- och utrustningar. Du ansvarar för användaradministration, installationer och problemlösning av olika karaktär. En stor del av arbetet utgörs också av dokumentation och du kommer att fungera som ett tekniskt stöd till kollegor runt om i verksamheten.

Nu finns ett riktigt bra tillfälle för dig som har ett stort intresse för IT, service och dokumentation och som vill ha en variationsrik roll med IT-samordning och support. Är du en lyhörd och hjälpsam person som drivs av möjligheten att utvecklas? Då kan jobbet som IT-samordnare hos vår statliga kund vara något för dig!

Vem är det vi söker?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person som är noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbetssätt. Tidigare erfarenhet som It-tekniker, 1st linesupport alternativt IT-samordnare.

Du har relevant utbildning inom IT-området och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet av operativt IT-relaterat arbete, ex. som supporttekniker eller IT-samordnare. Vidare har du god kännedom om aktuella system och aktuell teknik, t.ex. Windows, Sharepoint, Exchange, Active Directory, installationer, hårdvara, skrivare, datanätverk, samt komponentbyten. Då rollen innefattar en del dokumentation av olika slag är det viktigt att du kan kommunicera, samt har god förståelse i svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och har en drivkraft att självständigt genomföra ditt arbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2020
  • Ansök senast: 2 mars 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024