OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, VGR IT Service Center Fyrbodal Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor.Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 51 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är den största arbetsgivaren i Sverige.VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IT-organisation och ska med kund och patient i fokus leverera samordnade och effektiva IT-tjänster som tillför nytta till verksamheterna.Våra kunder finns bl.a. inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber.VGR IT har ca 450 anställda. Enheten Service Center, inom organisationen VGR IT, har ca 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport.Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line?och ?second line?support.Arbetsuppgifter Du kommer att, dels självständigt och tillsammans med övriga i T4 förvaltningen arbeta med i första hand support, användarstörd och utbildning i Tandvårdens journalsystem T4.I arbetet ingår även uppdrag i verksamheten, vilket innebär en del resor.Du kommer att delta i möten som har med T4, dess kringsystem och närstående projekt att göra. Kvalifikationer God kunskap i Tandvårdens journalsystem T4 är ett krav.God kännedom om Tandvårdens arbetssätt och hur journalsystem är integrerade i det dagliga arbetet.Din främsta uppgift blir att kommunicera med våra kunder på ett trevligt och konstruktivt sätt och att förstå deras behov.Du ska ha lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift samt skall vara lätt att samarbeta med och fungera i olika grupperingar.Du ska ha IT-kunskap som är relevant för vår support.Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, initiativrikedom, en positiv läggning samt att Du är serviceinriktad.Körkort krävs för tjänsten. Övrigt Vi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats som värnar om medarbetarnas balans mellan arbete, familj och fritid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56