OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 15 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget avser arbete som IT-samordnare för applikationsdrift Windows. Uppdraget innebär ett driftansvar för driftsatta IT-tjänster inom administrativa stödsystemet.
Det innebär bland annat:
- Ett leveransansvar för driftsatta IT-tjänster. Säkerställa att systemen levereras utifrån avtalade SLA:er.
- Ekonomi (budget, prognos, prissättning där debitering sker).
- Framtagning av förvaltningsplaner inklusive ekonomiska kalkyler.
- Avtalshantering (interna och externa avtal).
- Löpande arbete utifrån definierade ITIL-processer.
Uppdraget kan även innefatta aktivitetsledning och projektledning.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst två års erfarenhet av att arbeta som IT-samordnare i en driftsorganisation.
- Minst två års erfarenhet av operativt arbete med leverans av IT-tjänster med ingående komponenter såsom: SLA-struktur, leveransmodeller, kostnadsmodeller inom IT-drift och produktion inklusive styrning och uppföljning.
- Minst två års erfarenhet från processutveckling av förvaltningsrutiner för IT-tjänster som levereras till internt inom organisation och externa organisationer, i rollen som leveransansvarig.
- Minst två års driftserfarenhet från arbete som ''spindeln i nätet''.
- Minst ett års erfarenhet av framtagning av förvaltningsplaner inklusive ekonomiska kalkyler.
- Erfarenhet av att jobba som SLM eller förvaltningsledare inom en stor organisation.
- Vara väl förtrogen med ITIL och dess processer.
- God kännedom om arbete i gränslandet mellan verksamhet och IT
- Kunna redovisa för ett referensuppdrag som är avslutat eller pågående efter 2018-01-01.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström