IT-samordnare för säkerhetsklassade miljöer

IT-samordnare för säkerhetsklassade miljöer

Arbetsbeskrivning

En statlig myndighet genomgår en spännande transformation för att ta ansvar för hela leveransen av IT och digitalisering inom myndigheten. De expanderar nu staben för IT och digital utveckling och söker nu en erfaren IT-samordnare för enheten Säkerhetsklassade IT-miljöer.   

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet genom uppdrag ute hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. Ett utmärkt tillfälle att göra karriär!

Arbetsuppgifter
Som IT-samordnare kommer du att vara involverad i administrativ handläggning av olika ärenden och uppdrag. Du kommer att spela en nyckelroll i att föreslå och implementera förändringar i arbetssätt och rutiner. Ditt ansvar inkluderar också att skriva och kommunicera instruktioner samt att samarbeta med och vägleda andra. Du kommer att utveckla och implementera en övergripande inköpsstrategi för IT-relaterade produkter och tjänster baserat på organisationens behov och mål. Du kommer att hantera relationer med leverantörer och övervaka deras prestanda för att säkerställa att de levererar i enlighet med avtalen.

Som IT-samordnare med ansvar över offentlig upphandling spelar du en viktig roll inom organisationen för att leda och genomföra inköpsprocessen samt säkerställa att den följer lagar och regler kring offentlig upphandling (LOU)

Du kommer att ansvara för att dokumentera hela upphandlingsprocessen noggrant, inklusive beslut, kommunikation med leverantörer och övrig relevant information.

Din profil och kvalifikationen
En IT-samordnare för säkerhetsklassade IT-miljöer spelar en nyckelroll för att säkerställa integriteten, konfidentialiteten och tillgängligheten av känslig information inom organisationen. Vi söker en ansvarstagande, strukturerad, pragmatisk och driven individ med professionellt agerande. Ledarerfarenhet, särskilt inom mindre projektgrupper, är en fördel. Du förväntas vara en förebild för andra konsulter.

Krav:
- Minst 6–8 års arbete inom aktuell eller liknande roll
- Generell och övergripande IT-kunskap
- Erfarenhet av offentlig verksamhet
- Kunskap om offentlig upphandling (LOU)
- Erfarenhet av inköpshantering
- Handläggning och dokumentation
- Förmåga att skriva beslutsunderlag    
Meriterande erfarenhet:
- Informationshantering av säkerhetsklassade uppgifter
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRIC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024