OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera IT-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största IT-avdelningar.
Vår verksamhet andas ständig förändring och utveckling och här finns möjlighet att vara med och påverka. Vi är mitt i en organisationsutveckling där vi går mot en tillämpad produktcentrisk organisation inom it-produktion. Vårt produktområdes verksamhet inom it-produktion omfattar driftstjänster inom it-arbetsplats och basinfrastruktur, till Försäkringskassan och ett antal andra myndigheter i Sverige samt utveckling av de tjänster vi levererar inom produktområdet.
Planering, samordning och metodstöd
Vi söker dig som vill arbeta som it-samordnare med fokus på planering, samordning och uppföljning. Ditt uppdrag kommer att vara av stödjande karaktär gentemot och tillsammans med operativa produktenheter. Arbetet kommer innebära effektivisering av administrativ hantering samt metodstöd med anledning av den pågående organisationsutvecklingen och därmed förändringar som påverkar vår verksamhet. Du kommer att tillhöra enheten Gemensamma Funktioner inom produktområdet it-arbetsplats och basinfrastruktur och kommer främst arbeta tillsammans med operativa produktenheter inom det egna produktområdet.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av att leda, planera och följa upp arbete med fokus på kundrelaterade behov
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• har god kommunikativ förmåga
• har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du
• har flera års erfarenhet av arbete i kundnära uppdrag relaterat till utveckling inom it-området
• har erfarenhet av att leda team
• kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
• har erfarenhet från arbete i Atlassian-produkter som verktyg för verksamhetsplanering.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Maria Olsson +46 10 112 03 21 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Julia Johansson, julia.johansson2@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST: Lorenzo Iorio, Saco-S: Per Sandelmalm och Seko: Fredrik Bruhn. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan 9 Januari. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Urval kommer att ske löpande.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.