IT-samordnare Interim Höst-22 Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om du är intresserad av samhällsbyggande och vill jobba i en miljö med mycket driv och hög kompetens är detta en rätt arbetsplats för dig. 
Förvaltningen hos vår kund har idag tre avdelningar som arbetar med projekt för utbyggnaden av tunnelbanan i olika geografiska områden, och två avdelningar som jobbar med förvaltningsövergripande stöd och styrning. Vi söker en IT-samordnare till den avdelning som ansvarar för IT-administration, där du kommer vara en viktig resurs för att säkerställa att dina kollegor har ett effektivt och fungerande IT-stöd. 
Vad ska du göra?
Rollen som IT-samordnare inom förvaltningen innebär ett ansvar för att IT-stödet till medarbetarna på förvaltningen fungerar. Arbetsuppgifterna är i huvudsak operativa och innefattar bl.a. att genomföra felsökningar, hantera licenser, viss systemförvaltning, ansvar för IT-utrustning på kontoren (nätverk, skrivare och konferensutrustning), ge support till chefer och medarbetare, genomföra inköp/ upphandling och agera beställarstöd. Härtill innefattas arbete i form av att ta fram processer, rutiner och lathundar och genomföra utredningar samt agera strategiskt beslutsstöd.
Du kommer även att arbeta i nära samarbete med uppdragsgivarens serviceförvaltning, som svarar för en stor del av förvaltningens IT-leveranser, samt med kunden och externa leverantörer som levererar tjänster till förvaltningen. 
Tjänsten ställer höga krav på att självständigt kunna planera och strukturera sitt arbete samt att informera, leda och samverka med andra roller i verksamheten för att nå goda resultat. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd för verksamheters behov och försöker se lösningar och möjligheter. Som person är du pedagogisk, strukturerad, och mån om att bygga goda arbetsrelationer. 
 Konsulten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal som skrift sker på svenska.
 
Skallkrav:
Eftergymnasial utbildning med IT-inriktning och arbetat som IT-samordnare (eller likvärdigt arbete) i minst 3 år eller har arbetet som IT-samordnare  (eller likvädigt arbete) i minst 5 år.
Minst 3 års erfarenhet av operativt arbetet med AV, skrivare, arbetsplatser, datakommunikation i organisation med minst 200 arbetsplatser.
Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med hantering av licenser , dvs inköp, administration, avtal.
Meriterande: Självständigt skapat underlag för projektering och beställning av fastighetsnät vid minst 2 tillfällen.
Upphandlat enligt LOU eller LUF eller LUFS vid minst 2 tillfällen.
Arbetat i offentlig sektor i minst 1 år.

Tidplan och omfattning:
startdatum: 21-Aug-2022 eller enligt ÖK. Slutdatum : 31-Dec-2022
förlängningsoptioner: 1 år  omfattning: uppskattas till 100% (40h/vecka)

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2022
  • Ansök senast: 8 augusti 2022

Liknande jobb


5 december 2023

5 december 2023

27 november 2023