OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Moltex AB är ett svenskt designföretag med såväl svenska som internationella kunder.Varje år lanserar vi en bred kollektion av textilier som samverkar genom hemmets alla rum.Våra kunder omfattar ledande möbelvaruhus och butikskedjor i Skandinavien och Europa samt enskilda butiker.Vi har gått från en årlig omsättning på 50 MSEK 2004 till 112 MSEK 2007 under god lönsamhet och beräknas omsätta 115 MSEK under 2008 med cirka 40 anställda.Moltex befinner sig i en spännande fas med fokus på fortsatt tillväxt och behöver nu förstärka sin organisation med en IT-samordnare med stort intresse av utveckling och optimering av affärsprocesser.Det är ett stort plus om du har en bra förståelse för kopplingen mellan affärsprocess och affärssystem (Pyramid).Placeringsort är Svedala.Arbetsbeskrivning Arbetet är mycket omväxlande och innebär utöver processutveckling även ansvar för interna utbildningar i Pyramid, stödja och ge support till de anställda i olika IT-relaterade frågor, ansvar för IT-struktur, nätverk, IT-relaterade inköp, uppgraderingar med mera.Du rapporterar till Ekonomichef.Kunskap och erfarenhet Vi tror att du har en akademisk examen med IT-inriktning eller motsvarande erfarenhet.Du har gedigen erfarenhet av affärssystemet Pyramid.Det är speciellt meriterande om du har erfarenhet av processarbete inom inköp, lager och logistik eller inom ekonomisk uppföljning och styrning. Du har en mycket god samarbetsförmåga och en stark drivkraft att nå uppsatta mål.Du trivs att arbeta självständigt och brinner för att utveckla och förbättra interna rutiner och processer.Det är även viktigt för dig att ge god service och du tycker det är inspirerande att utbilda dina kollegor.För Moltex är rätt inställning och attityd avgörande för din framgång hos oss. Ansökan Du ansöker till tjänsten via registrerad eller bifogad CV på www.elanit.se.Urval kommer att ske löpande därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt.